Antecedents de l’escola

L’escola, va ser fundada l’any 1956 amb el nom de Talitha. Des dels seus inicis, juntament amb altres escoles d’orientació similar, va impulsar la renovació pedagògica de Catalunya i va marcar una manera d’educar vinculada a l’entorn i al país.

L’any 1974 va adoptar el nom d’Orlandai, i va formar part del moviment per una nova escola pública democràtica. Així, l’any 1988, amb les altres escoles del CEPEPC (Col.lectiu d’Escoles per l’Escola Pública a Catalunya), va incorporar-se a la xarxa escolar pública de la Generalitat.

El curs 2003-04 ens vàrem traslladar al nou edifici del c/ Domínguez i Miralles,1 / Avinguda J.V.Foix.

I l’antiga escola del carrer Jaume Piquet ha esdevingut la “Casa Orlandai”, un equipament públic per al barri, amb qui col·laborem en moltes activitats.