Salut i higiene escolar

Mascareta

INFANTIL: l’ús de la mascareta serà obligatori en determinades ocasions i per això és imprescindible que portin a la motxilla una mascareta dins d’una bossa amb el seu nom en ambdues coses.

PRIMÀRIA: l’ús de la mascareta serà obligatori quan ens desplacem per dins o fora de l’escola. Per això la portaran sempre penjada, ja pensarem algun sistema per fer-ho. Serà bo que la portin marcada.

Cantimplora

Com a mesura d’higiene, tot l’alumnat porta una cantimplora que es pugui penjar per beure aigua, tant a la classe com al pati.

Esmorzars

Els nens i nenes de Parvulari esmorzen a casa. A mig matí mengen un petit mos (bastonets, fruita, pastanagues…) que els donem a l’escola però no pot substituir, en cap cas, l’esmorzar que fan amb vosaltres.

A partir de 1r de Primària l’alumnat porta l’esmorzar de casa. Us demanem que els embolcalls que utilitzeu siguin: biodegradables, el “BOC’N ROLL” o una carmanyola. També us demanem que l’esmorzar sigui saludable: entrepà, fruits secs, cereals, fruita fresca… Per beure, tindran la cantimplora d’aigua.

Vacunes

L’Equip Pediàtric d’Atenció Primària de Salut de Sarrià administrarà a l’alumnat de 6è les vacunes contra la hepatitis A (VHA), contra el papilomavirus (VPH), contra la varicel·la (VVZ) i la antimeningocócica (MCC). En el seu moment us notificarem les dates.

Medicaments

Per l’administració de medicaments s’ha de seguir la normativa que disposa el Departament d’Educació:

“Per a administrar medicaments als alumnes cal que el pare, mare o tutor legal aporti una recepta o informe del metge o metgessa on consti el nom de l’alumne/a, la pauta i el nom del medicament que ha de prendre. Així mateix, el pare, mare o tutor legal ha d’aportar un escrit on s’autoritzi al personal del centre docent que administri al fill o filla la medicació prescrita sempre que sigui imprescindible la seva administració en horari lectiu.”

Per l’acompliment d’aquesta normativa, a consergeria i la web de l’escola hi ha un imprès que la família haurà d’omplir cada vegada que s’hagi d’administrar algun medicament al seu fill/a.

Malalties

Quan un infant manifesta simptomatologia compatible amb la COVID-19 s’aplicarà el protocol d’actuació establert pel Departament d’Educació i de Sanitat. Es portarà a un espai separat d’ús individual i es contactarà amb la família per tal que el vingui a buscar.

L’alumne/a que hagi passat una malaltia contagiosa, el primer dia de la seva reincorporació a l’escola, ha de presentar obligatòriament un certificat mèdic que justifiqui que ja no existeix perill de contagi.

Polls

Us recordem que aquest tema dels paràsits costa molt de resoldre i porta complicacions al llarg del curs.

Us demanem que aprofiteu el període de vacances per fer una revisió a fons i, si cal, l’eradicació total de llèmenes a fi de poder iniciar el curs amb una total i saludable higiene capilar.