Diagnosi

El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:

  • Eina Selfie/ Eina Selfie for teachers: eines gratuïtes, creades per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals.  
  • Enquesta per avaluar la competència digital instrumental docent.
  • Enquesta  a algunes de les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre. 
  • Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre. 

 

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens han permès establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.

Els resultats que hem obtingut amb les eines de diagnosi han estat els següents:

PUNTS A MILLORAR PER ÀREES:

  1. Pràctiques d’avaluació
  2. Desenvolupament professional continuat
  3. Infraestructura i equipaments
  4. Pedagogia: Implementació a l’aula
  5. Col·laboració i xarxes

PUNTS A MANTENIR

  1. Lideratge
  2. Infraestructura
  3. Pedagogia: Recursos
  4. Competència digital de l’alumnat