El primer pas per poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi, per fer-la la comissió digital del centre va decidir emprar diferents eines diagnòstiques:
- Eina Selfie/ Eina Selfie for teachers: eines gratuïtes, creades per la Comissió Europea, per ajudar als centres educatius a fer una diagnosi del seu grau d’implementació de les tecnologies digitals.
- Enquesta per avaluar la competència digital instrumental docent.
- Enquesta a algunes de les famílies per poder recollir la seva visió sobre la maduresa digital del centre.
- Diagnosi qualitativa elaborada a partir de l’observació i l’anàlisi de la realitat per part del grup impulsor dins la Comissió d’Estratègia Digital de Centre.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, s’han detectat els punts forts i punts febles, que ens han permès establir els objectius de l’Estratègia Digital i ens ajudaran a establir i millorar la Cultura Digital del Centre.
Els resultats que hem obtingut amb les eines de diagnosi han estat els següents:
PUNTS A MILLORAR PER ÀREES:
- Pràctiques d’avaluació
- Desenvolupament professional continuat
- Infraestructura i equipaments
- Pedagogia: Implementació a l’aula
- Col·laboració i xarxes
PUNTS A MANTENIR
- Lideratge
- Infraestructura
- Pedagogia: Recursos
- Competència digital de l’alumnat