Escacs a l’escola

Els alumnes de 4t portem a terme un taller d’escacs dirigit per Jordi Herm, monitor professional d’escacs i president del Club Escacs Granollers.

Els escacs, des de la seva aparició fa ja diversos segles, ha estat denominat com a joc, com a esport, com a filosofia, com a art i fins i tot com a ciència.

La facilitat que suposa poder disposar d’un tauler i les corresponents peces, li atorguen una accessibilitat a tot tipus de persones independentment de la seva situació socioeconòmica. És, per tant, una activitat que pot practicar-se en qualsevol lloc i el cost de la qual és molt baix. 

Al seu torn, pot ser practicat des de molt primerenca edat, contribuint, en conseqüència, a la cohesió social, la integració, la lluita contra discriminació de gènere i, fins i tot, contra diferents addiccions. 

Diversos estudis científics indiquen que els alumnes de l’assignatura d’escacs desenvolupen més paràmetres de la intel·ligència (inclosa l’emocional) i milloren el seu rendiment en matemàtiques i comprensió lectora, els dos camps on fallen els alumnes espanyols, segons l’Informe Pisa.

Les experiències en els infants mostren com els escacs serveixen per interioritzar la psicomotricitat, el control d’impulsos primaris, la resposta raonada, etc.

Per tal motiu, per la seva solvència acreditada com a eina pedagògica, per la seva accessibilitat i pels valors que comporta la seva pràctica, els escacs continuaran formant part de l’escola Lledoner.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>