Mönchengladbach: comiat

La visita a la Grundschule Giesenkirchen arriba al seu final. Han sigut 4 dies d’aprenentatges interessants, professionals i culturals.

L’escola on estem és una escola petita, amb pocs recursos i un gran nombre d’alumnat amb força diversitat cultural. Per a ells és la primera vegada que reben docents del programa Erasmus + i els claustre ho ha viscut amb emoció i expectació alhora. L’equip s’ha mostrat molt amable i receptiu per a rebre’ns a les seves aules. A més de veure diferents sessions als quatre nivells de primària, també hem tingut moments per a reunir-nos amb l’equip directiu i resoldre dubtes sobre el funcionament del centre per exemple o també sobre el sistema educatiu de la regió i del país en general.

L’estada ha estat fàcil en part gràcies a la bona rebuda. Ens han facilitat informació per a poder conèixer les rodalies així com visitar dues ciutats importants i relativament properes que són Köln i Düsseldorf. Als matins hem tingut cada dia esmorzar disponible a la sala de mestres per escollir entre fruita i una varietat de pa i pastes com els típics pretzels.

Finalment avui tenim un comiat actiu físicament, si el temps ho permet, farem un petit recorregut turístic pels voltants del barri de l’escola en bicicleta. Els carrers estan senyalitzats amb un carril bici, que igual que nosaltres, a vegades transcorre per la mateixa calçada que els cotxes i altres vegades per la vorera.

Per la nostra part, els hem convidat a venir a visitar-nos quan ho desitgin. Estarem encantats de rebre’ls i ensenyar la nostra escola i fer intercanvi cultural.