Delegats i delegades de classe

Alumnat

Per tal d’afavorir una bona convivència de centre i de grup, tenim la figura de l’alumne/a delegat o delegada de classe a Primària. La seva funció és representar als companys i companyes amb l’equip de mestres, tant a les reunions de delegats i delegades amb l’equip directiu com a les sessions de tutoria amb els tutors i les tutores de classe. Aquesta figura de classe s’escull per la resta de companys/es a l’inici de curs. És una figura clau que pren protagonisme a les sessions de tutoria. Ha de ser molt responsable i capaç de saber gestionar moltes situacions del dia a dia a l’aula, així com intervenir imparcialment davant de certs conflictes.

Els infants delegats i delegades d’aquest curs són:

Famílies

A més a més d’això, també comptem amb la figura de la mare o pare delegada i delegat de classe.

Representa les famílies d’un grup-classe d’alumnes. Es presenta de forma voluntària i s’escull per la resta de famílies al principi de curs. S’encarrega de gestionar el grup de missatgeria instantània i de representar les famílies a les reunions amb la Direcció que s’organitzen durant el curs. Ha de fer arribar l’ordre del dia de les reunions per tal de recollir la veu de tots i totes i un cop finalitzada ha de fer el retorn de la reunió.

També és responsable de gestionar els temes que es tracten per a que siguin únicament informatives.

Els delegats i delegades d’aquest curs són:

Aquest càrrec representatiu de vegades dona lloc a males interpretacions, pel que fa a les funcions. Així, és important aclarir que, als pares i mares delegats de classe, no els correspon:

• Intervenir en la relació personal d’un alumne i/o dels seus familiars amb el tutor o tutora i/o la direcció del centre;
  • Fer de mediadors, en cas de conflicte, entre famílies o entre famílies i docents;
  • Posar en dubte qüestions pedagògiques del centre
  • Fiscalitzar la tasca dels professionals del centre.