Escenaris

Els últims anys l’equip de mestres hem pensat i repensat conjuntament el sentit de les nostres actuacions, la coherència de les propostes que oferim als infants de l’etapa d’Educació Infantil i Primària i l’adequació de les metodologies emprades. Hem reflexionat a partir de la nostra pràctica, quins aprenentatges són realment valuosos per als nostres infants. Com aprenen, juguen, investiguen, atorguen significat a allò que fan, com ho relacionen, descobreixen, comparteixen i es desenvolupen…tot pensat per impulsar la millor manera d’oferir oportunitats pel desenvolupament i l’aprenentatge que necessiten els nostres infants.

Arribem a la conclusió que cal desvetllar en l’infant el seu interès per aprendre, l’hàbit de fer-se preguntes sobre el món que l’envolta, l’habilitat de trobar respostes als reptes que se li plantegen, la capacitat per relacionar-se, comunicar-se i aprendre de forma conjunta.

Després de reflexionar i definir aquests aspectes de l’educació vàrem decidir iniciar un nou projecte metodològic i organitzatiu: els escenaris d’aprenentatge.

Els escenaris d’aprenentatge són diferents espais d’aprenentatge que faciliten la relació, la comunicació i el joc a partir de diferents propostes on els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se i interactuar amb els altres generant aprenentatges significatius i potenciant la seva autonomia. Tanmateix és una manera de poder donar resposta als seus interessos i necessitats així com respectar els diferents ritmes d’aprenentatge. Les capacitats que pretenem desenvolupar són:

ESCENARIS D’EDUCACIÓ INFANTIL

 

ESCENARIS D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA