Mobilitat a Mönchengladbach

Gràcies al programa Erasmus+ aquesta setmana estem coneixent el sistema educatiu alemany. En el nostre cas, ens trobem a l’estat de Nordrhein-Westfalen, concretament al municipi de Mönchengladbach. És important situar-nos en aquest sentit ja que cada regió o land com s’anomenen aquí, té un sistema educatiu propi i diferenciat de la resta.

Juntament amb un altre mestre de l’escola Quatre Vents (Canovelles), ens hem endinsat dins la vida escolar del Grundschule Giersenkirchen. Ahir vam arribar tard, quan les classes ja havien finalitzat i just vam tenir temps de veure l’escola per fora. Avui al matí, a les 8h15 quan s’inicien les classes, la mestra d’anglès del centre ens ha acompanyat a fer un primer recorregut per l’edifici de l’escola.

Més tard, ens ha rebut la directora de l’escola i hem pogut presentar-nos personalment i també les nostres respectives escoles. Així, hem parlat dels dos sistemes educatius en general i hem establert semblances i diferències entre uns i altres. Una de les principals diferències és que l’etapa primària finalitza en acabar 4t i és aleshores quan comencen la secundària.

A partir de demà podrem presenciar les sessions pròpiament dites i veurem en directe com es desenvolupen les classes dels cursos de 1r fins a 4t. Al llarg de la setmana tindrem l’oportunitat de veure sessions de treball amb l’alumnat als diferents nivells escolars.