Erasmus+ Finlàndia dies 3-4

La formació a Finlàndia continua, i aquests dos dies han passat coses molt interessants. Durant el dia d’ahir vam visitar l’escola pública Itäkeskus Peruskoulu, situada en un barri als afores de Helsinki. El primer que ens va cridar l’atenció és que no hi ha cap tanca que delimiti l’espai de l’escola!

Vam poder visitar les instal·lacions i també entrar a les aules i veure diferents classes amb alumnes tals com música, anglès, finès i cuina! Seguidament, ens vam reunir amb la directora del centre per parlar sobre el tractament de l’alumnat amb necessitats educatives especials. El centre posa especial èmfasi en la imatge que transmet a aquests alumnes, assenyalant que s’han de sentir segurs i còmodes en aquest ambient clau. Disposen de molts recursos de professorat per poder atendre de manera individualitzada aquest alumnat.

A la tarda, vam tenir una sessió molt interessant sobre lideratge pedagògic, coaching i gestió escolar a càrrec d’en Mikko Leppänem, director des de fa 21 d’una escola amb molt bons resultats acadèmics.

Avui ha estat el torn de desplaçar-nos de Helsinki i visitar la ciutat veïna Kirkkonummi. Hem visitat el seu edifici públic més emblemàtic: la nova biblioteca, que alhora també és sala d’exposicions, centre cívic, espai de reunions… anomenada Kirjasto. Allà mateix hem tingut la xerrada del dia, sobre gestió del currículum, innovació i noves tecnologies per professorat i direcció a càrrec d’en Antti Sankala, treballador del Departament d’Educació de la regió.

Podeu veure un recull d’imatges d’aquests dos dies aquí.