Llençar la pedra i amagar el CO2

Afrontem l’emergència climàtica, un dels reptes més colossals del nostre temps. Gràcies a un material experimental de nova creació, els nostres alumnes de 5è seran protagonistes d’una recerca conjunta amb l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2). L’experiment començarà durant la Setmana de la Ciència encapçalada per la FCRi i els resultats es recolliran online.

Les classes de 5è ens vam repartir amb grups de 4 o 5 alumnes per fer un experiment a la setmana de la ciència. Hem participat en un estudi de nanociència que ens van enviar unes mostres d’unes pedres que absorbeixen el CO2. Les pedretes que ens van donar, les vam repartir en diferents recipients i les hem repartit per a diversos llocs de l’escola.

Cada dia un grup d’alumnes s’encarrega de pesar aquestes pedres per mirar si varia el seu pes. L’estudi dura 15 dies i esperem que al final aquestes pedres pesin més. Tots els recipients pesaven 25 grams a l’inici de l’estudi.

Després s’enviaran els resultats en aquest grup científic per poder estudiar aquest fet. Així podrem saber si a l’exterior, interior, dins d’aules… a quin lloc creix més.