De l’espelma al LED, visita al MNACTEC

El passat dimecres 31 de gener l’alumnat de 5è i 6è de primària de l’escola vam anar a visitar el MNACTEC (Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya). Ens vam dividir en 4 grups diferents per fer la visita a l’exposició i al taller.

La visita guiada per la nova exposició temporal “Il·luminats”, vam conèixer els principals invents i conceptes científics lligats a l’obtenció de llum, des de la prehistòria fins a dia d’avui. L’exposició compta amb diversos interactius per relacionar el tipus d’il·luminació que han existit: espelmes, llums de carbur, llums de petroli, bombeta incandescent, bombeta halògena o de raigs ultraviolats, entre d’altres.

També vam realitzar el taller sobre l‘electricitat. Ens vam posar en grupets cooperatius amb un seguit d’experiències on experimenten directament les propietats elèctriques i magnètiques dels materials i aprenen com generar electricitat i les seves característiques. Veuran demostracions avançades d’electrostàtica amb el generador Van Deer Graff, així com experiments d’alta tensió.