La nostra escola està compromesa des de fa temps en la millora ambiental ,forma part de la XESC Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya. Gràcies al treball fet durant molts anys, el 10 d’octubre de 2003 se’ns va atorgar el distintiu d’ ESCOLA VERDA. Aquest distintiu es revalida cada 3 anys tenint en compte les actuacions realitzades. |
|||
“CONEGUEM I FEM NOSTRE L’ENTORN” És el títol del nostre projecte ambiental i té com a principals objectius: |
|||
|
|||
Aquests objectius, que impliquen als alumnes i professors de tota l’escola es tradueixen en un seguit d’ ACTUACIONS |
|||
ESTALVI ENERGÈTIC (LLUM I AIGUA) | |||
ESTALVI DE PAPER (utilització dels folis per les 2 cares i sempre que sigui possible utilitzar papers en brut, contenidors per recollir el paper que no es pot reutilitzar,…) | |||
|
|||
|
|||
EL PARLAMENT VERD | |||
El Parlament és l’ òrgan de representació d’alumnes, mestres i pares de l’escola que té com a funció dinamitzar les accions mediambientals a realitzar a partir del debat a les aules, la recollida d’opinions i el posterior control de les accions que s’acordi dur a terme
Cada curs el Parlament ha fet un mínim de cinc reunions “teòriques” (d’organització) i algunes de “pràctiques”( dues o tres per curs) on els nens han fet treballs de manteniment de la jardineria de l’escola, d’elaboració de cartells i elements plàstics per diferents campanyes etc… |
|||
L’HORT DE L’ESCOLA
Heu vist el nostre hort? És l’expectació de l’escola i del barri!!! El tenim molt ben arreglat, gràcies al nostre hortolà, en Jesús. Comencem el curs collint els tomàquets i les carbasses que han crescut durant l’estiu. Durant el primer trimestre, els nens i nenes de Parvulari,plantem llavors d’espinacs, cebes, alls, faves, pèsols… i planter de cols, coliflor, enciam i escarola. El planter e lprotegim amb ampolles de plàstic i amb un petit invernacle. A l’hivern l’hort sembla adormit,però cap a finals de febrer comença tot a créixer i llavors està preciós. És el moment de collir espinacs. Més tard podem collir les faves i els pèsols. I quan fa bo plantem tomaqueres, pebrots, carbassons i albergínies . Veniu a fer-nos una visita!!!!! |
|||
EL GALLINER I EL CONILLAREls nens I nenes de l’escola estem molt contents: Ara a l’hort hi tenim animals! De moment,gallines i conills. El nostre hortolà, en Jesús, ens va fer un tancat amb material reciclat i també unes casetes per les gallines i els conills. Els nens i nenes de P5 les vam pintar amb uns dibuixos molt bonics. Ara cada dia observem i tenim cura dels animals. Els portem el menjar que sobra del menjador, pa sec que duem de casa i blat de moro i verdures de l’hort. Les gallines ponen. Tenim una porteta per poder mirar el niu des de fora del tancat, i veure si han fet ous. Quan les gallines i les conilles crien passem moltes estones mirant i observant els petitons. Que bonic és veure com creixen! |
|||
ESCOLA NETA I BONICA
Ja fa uns quants anys que nens , pares i mestres ens trobem cada curs un dissabte al matí per tal de fer accions diverses per millorar l’escola. Hem pintat, esporgat, retallat, cosit… però sobretot hem gaudit d’un dia de convivència i intercanvi. |
|||
PROJECTE DE L’OLI AL BIODIÈSEL
L’objectiu fonamental d’aquest projecte és la recollida del residu d’oli vegetal que fem servir a les cases, implicant tot el teixit familiar i gestionant-ho tot a través dels vostres fills i filles, en un procés còmode i pràctic d’entrega i recollida d’envasos a l’escola. Amb l’oli recollit es fa biodièsel, una font d’energia alternativa molt menys contaminant que redueix l’expulsió de gasos d’efecte hivernacle a l’atmosfera. Aquest projecte no busca tan sols la sensibilització en els problemes ambientals, sinó també una participació activa per col·laborar en la reinserció laboral de persones amb risc d’exclusió social. La recollida de pots plens i l’entrega de pots nets es fa els DIJOUS a les 9 h del matí als dos edificis.
|
|||
|
|||
PROJECTE RIUS
El Projecte Rius és un projecte d’educació ambiental que té com objectiu principal proporcionar als ciutadans en general unes eines que ajudin a conèixer millor els nostres rius i a valorar la seva importància ambiental, social i econòmica. Vol ajudar a detectar els problemes que pateixen com a conseqüència de l’activitat humana i donar recursos per millorar-ne l’estat. Els nens i nenes de Sisè de la nostra escola participen en el projecte des dels seus inicis. Tenim adoptat un tram del riu Ges d’uns 500m, just sota el Pont de Malianta. És molt apropiat treballar el Projecte Rius amb els alumnes quan es fa l’estudi dels ecosistemes, de les relacions entre els éssers vius i els factors ambientals. Ja que l’estudi del riu n’és un exemple pròxim i molt enriquidor . Durant el treball s’analitza la geologia, la flora, la fauna, la qualitat de l’aigua, la intervenció humana… de manera directa i cooperativa.Un aspecte que agrada especialment als nens és la recollida de macroinvertebrats al Ges i la posterior identificació i quantificació al Museu Industrial del Ter de Manlleu. Els macroinvertebrats són un bioindicador, permetent diagnosticar l’estat de salut del riu. Finalment les dades obtingudes s’envien a la seu del projecte. Allà s’analitzen, s’integren en una base de dades i es presenten en forma d’informe anual sobre l’estat dels nostres rius. Aquest informe es fa arribar a tots els grups col·laboradors i a tothom que ho desitgi, ja que l’informe és d’ús públic. |
|
||
EL SORRAL | |||
LA FESTA DE L’ARBRE | |||
ELS JOCS DEL PATI | |||
RECICLATGE | |||