Les matemàtiques per al S.XXI

Treballem el càlcul mental potenciant l’aprenentatge d’estratègies a partir del seu descobriment i del raonament matemàtic atenent la diversitat i fomentant la comunicació a l’aula.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

D’aquesta manera l’alumnat entén el que aprèn i pot relacionar continguts, cosa que facilita l’aprenentatge de les matemàtiques. De fet ens basem en els principis generals del constructivisme, donant significat als continguts i als problemes, proporcionant models alternatius de representació dels objectes matemàtics, seqüenciant les activitats per tal que tinguin un suport real. Promovem situacions d’aprenentatge que facilitin la interacció entre mestre i l’alumne i entre iguals, interpretem els errors…

Ens formem per poder dissenyar una línia d’escola que potenciï aquestes matemàtiques manipulatives i representatives.

13083106_1694145407506792_4758979971439715863_nHi ha molts referents matemàtics que defensen que els nens i nens aprenen millor sense utilitzar els algorismes tradicionals, sovint aprenen sense entendre’n la base i no  detecten els errors de càlcul, tampoc acaben de ser conscients del que fan.

D’aquesta manera, potenciant el raonament i descobriment matemàtic els alumnes  entenen molt bé i descobreixen estratègies noves, relacionen més els nombres i troben propietats numèriques de manera gens mecànica.

 

 

Veure reportatge al següent enllaç: https://goo.gl/photos/7oQFjBhvnDTCjZw78