Projecte Apadrinem el nostre Patrimoni

El curs 2018-2019 iniciem el projecte d’innovació pedagògica “Apadrinem el nostre patrimoni” que es basa en la idea de l’apadrinament d’un element patrimonial per part de l’escola, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista cultural i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant, és a dir, que arribi a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola. I quin és l’element patrimonial que podríem apadrinar nosaltres? Doncs el Castell Ciuró, ja que dóna nom a la nostra escola.

Els projectes d’apadrinament promouen la dimensió significativa, comunicativa, d’acció i de projecció de l’aprenentatge. Aquestes quatre dimensions permeten situar l’alumne com a subjecte actiu del seu aprenentatge, promovent la seva implicació en el territori i la societat a través d’un concepte de ciutadania crítica i responsable.

Consulteu la web del Departament d’Educació del projecte: Projecte Apadrinem el nostre patrimoni

Hem elaborat un projecte que involucra tota l’escola  amb activitats que al llarg de tots els anys d’escolaritat van construïn un coneixement acumulatiu de l’element apadrinat,  el Castell Ciuró, i també una consciència de conservació que es vol transmetre a tota la comunitat.

Després de completar els anys de projecte, us oferim a continuació una presentació amb les evidències del nostre treball:

Els nois i noies de 6è expliquen  el que hem fet: