Cicle Inicial

Particularitats del Cicle Inicial:

• Donem importància a aprendre a compartir, a cooperar, a ser persones solidàries i respectuoses amb els altres.
  • Introduïm al Cicle Inicial el treball de metodologies globalitzades en situacions d’aprenentatge.
  • Fem projectes interdisciplinaris durant el curs.
  • Realitzem espais d’aprenentatge de lliure elecció, conjuntament 1r i 2n en petits grups, de diferents àrees.
  • Es duen a terme racons d’autoaprenentatge, en petit grup.
  • Comencem a fer ús de la biblioteca d’aula i de préstec setmanal.
  • Donem molta importància a la motivació per a la lectura, treballant la fluïdesa i la comprensió dels textos propis per l’edat.
  • S’inicia l’Educació Física com a àrea.
  • Els càrrecs d’aula adquireixen més importància.
  • Pren importància el càrrec d’assessor mediambiental.
  • Treballem al bosc i la bassa, tot observant els arbres, les plantes, animals…
  • Comencem el treball d’autoavaluació dels aprenentatges.
  • Ens iniciem en el treball de deures escolars setmanals per a casa.
  • Fem sortides amb diferents finalitats pedagògiques, com per exemple:

– Tallers de Pau d’IRÈNIA, en els que treballem valors de tolerància, respecte i coneixement d’altres cultures, i especialment veiem les igualtats entre totes les cultures de la Mediterrània.

– Descobrim la nostra vila i les seves tradicions: un taller de castells amb els Matossers, visita a l’escola de música, la biblioteca El Molí, exposicions, ruta per conèixer els oficis.

Cada any anem de colònies per fomentar l’autonomia i la convivència, tot dins d’un entorn natural.

– Visitem el nostre patrimoni apadrinat, les runes del Castell Ciuró, per fer-hi diferents activitats un cop cada curs.

– Teatre en llengua anglesa i tallers de música.

– A 2n, Jocs Tradicionals amb totes les escoles de Molins.

Visita el bloc de Cicle Inicial: