Sessió 8. Jocs del món.

Pla de treball

  • La barreja de jocs
  • Jocs d’arreu del món


Jocs del món

En aquesta sessió us proposem diferents jocs d’arreu del món centrats en la punteria. Us deixem les regles del joc i les propostes del muntatge dels diferents circuits, a més de possibles solucions de programació.

Primer de tot, us explicarem la proposta de tres jocs i a continuació us presentarem la programació que serveix, indistintament, pels tres jocs.
Icona tasquesFem-ho pas a pas

    Els jocs que us proposem són:
  • Al Jacolo o sjöelbak se’l coneix com a billar holandès i és un joc de punteria. L’objectiu és fer lliscar les fitxes per sobre el tauler i aconseguir que entrin per uns forats per anar sumant punts. Aquests forats tenen un punt de contacte connectat amb el circuit per detectar l’entrada de les fitxes i recollir la puntuació. Les fitxes folrades amb alumini fan el contacte i faciliten la detecció de la puntuació.

  • El Cornhole és un joc de punteria en el que s’utilitzen unes bosses plenes de blat de moro que cal introduir dins d’un forat. Els llançaments es realitzen des d’una distància acordada pels jugadors. Nosaltres us deixem aquest que hem construït en el que hem substituït el forat per punts de coure.

  • El pistecible belga és un joc de punteria en el què es fan lliscar unes fitxes sobre el taulell. S’ha de controlar que les fitxes s’aturin sobre la zona amb les diferents puntuacions.

 

 

 

La programació que us proposem pels tres jocs és:

  • Per controlar si la fitxa, el sac … surt del tauler, col·locarem una placa de coure al voltant i la connectarem a la placa.

  • En segon lloc, programarem les tecles per a cada zona de puntuació (10, 20, 50 i 100) o bé dedicirem quants punts donem a cada llançament i l’acumulació dels punts es recullirà al marcador.

 


Icona repte Repte 1

Obriu un nou repte i l’anomeneu m5repte81. Ara vosaltres haureu de preparar el vostre taulell del joc, muntar el circuit i fer el programa del joc dels tres que trieu que:

  • Reculli la puntuació
  • Feliciti o animi als jugadors
  • Avisi del final de la partida

Podeu afegir un contrarellotge per a què cada jugador faci els seus tres llançaments durant el temps que marqueu.

Icona pista Us deixem els enllaços per resoldre dubtes o fer consultes.

  1. El temps: el cronòmetre
  2. Les vides
  3. Els nivells de joc
  4. A contrarellotge

Fem la carta

Omple la carta amb les dades del projecte que has creat. Anomeneu la carta m5carta81 . Les cartes poden ser de contingut general de tot el projecte que heu desenvolupat o bé recollir una part que considereu destacable. Així, poden referir-se a: personatges, categories emprades …

Una carta és un canvas dividit en diferents apartats:

  • La capçalera de la carta ens informa del títol i el nivell a qui l’adreceu.
  • El cos de la carta es divideix en les següents parts:
    1. El què: espai que, mitjançant una breu explicació, recull el resum del vostre projecte.
    2. La programació: espai que reculls els blocs i les categories treballades.
    3. La imatge: espai per posar una foto del projecte.
    4. La URL: espai per deixar la referència del vostre projecte.
    5. Els punts febles i forts: espai per recollir les millores què o, bé proposeu des del grup, o fan els companys/es.
    6. L’autoria: espai que recull qui l’ha fet.


Icona projecteEl nostre projecte creix…

Aquesta sessió us permet decidir diferents combinacions de jocs i pensar i crear els vostres circuits. Aprofiteu per coordinar la tria de la part del joc amb el GameOver que teniu pensat fer amb tecles connectades a la placa que ens informen que hem sortit del taulell, que van sumant puntuacions, posant temps contrarellotge per resoldre, …. L’opció de la placa que fa connexió amb diferents posicions del ratolí faciliten d’altres possibles solucions.