L’Olor de les Plantes

PROPOSTA DE CIÈNCIA a I3

Les propostes de ciència són activitats pensades perquè els infants explorin, observin, experimentin i s’interessin pel món natural, mitjançant situacions vivencials i manipulatives. Es tracta de posar les bases del pensament científic a través del joc, l’experimentació i la curiositat.

En aquesta ocasió anem a veure com són les plantes que tenim a l’hort de l’escola. Les observem, toquem, olorem i ens emportem unes quantes a la classe. Agafem mental, espígol, remolatxa i calèndules.

Totes fan olor, com els sabons o les colònies. Provem de treure l’olor d’aquestes plantes. Fes farem a trossets i les xafarem amb els morters, afegirem aigua, colarem la barreja i veurem el resultat.

L’aigua resultant fa olor!,  sobretot la de la menta i l’espígol. A més l’aigua surt de colors. La de remolatxa és la que pinta més!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>