INTERNIVELL NUMERACIÓ I CÀLCUL

2n A. Internivell de numeració i càlcul

Els nens i nens de 2n A hem fet l’internivell de matemàtiques de numeració i càlcul. L’hem realitzat a través de tres jocs: el Qwirkle, el Sum Swamp i la centena. Hem treballat la suma i la resta fent càlcul mental, els nombres de l’1 al 100, els nombres parells i senars i hem après a fer sèries i a reconèixer diferents patrons. Ens ho hem passat molt bé!

RECOMANACIÓ DE LECTURES

RECOMANACIÓ DE LECTURES

Aquest mes hem aprofitat que són el dia internacional dels Drets dels Infants i el dia internacional contra la Violència de Gènere per a fer-vos unes recomanacions de llibres sobre aquests temes i que aprengueu i reflexioneu sobre aquests temes tan importants al mateix temps que gaudiu de la lectura.

CSI: SORTIDA A L’ECOMETROPOLI

CSI: SORTIDA A L’ECOMETROPOLI

Aquesta setmana passada els romans i les romanes de segon van fer una sortida a l’Ecometropoli, on varem fer una activitat, on per una estona ens vam convertir en criminòlegs. Vam aprendre diferents coses sobre el cos humà i després vam haver d’investigar un crim que havia succeït. I és que a la monitora de l’activitat li van robar les seves pertinences i nosaltres vam haver de descobrir qui havia estat. Va ser molt divertit, aquí teniu les proves.

FEM IOGA

FEM IOGA

Hola famílies!
L’altre dia vam fer una activitat de ioga. Per molts de nosaltres va ser la primera vegada que ho fèiem, però ens va agradar molt, sobretot les postures dels animals. Va ser tota una sorpresa i esperem que us agradi tant com a nosaltres.

La nostra fàbrica de joguines per Nadal

El dimecres 24 de novembre, els alumnes de P5B vam realitzar un taller de joguines amb envasos reciclats a l’aula. Gràcies a l’Anna, vam poder crear un cotxe o un camió amb materials que ens van portar les nostres famílies: bricks de llet, suc, rotllos de paper de wàter, rotllos de cuina, taps…
Des d’un començament vam tenir que treballar de valent, però el resultat va ser molt maco i vam poder gaudir molt a l’escola.
Moltes gràcies Anna per la teva visita i a totes les famílies per la vostra col·laboració.
Esperem que us agradi aquest petit recull de fotos d’aquell matí tan màgic…

La psicomotricitat a P5B

En els sessions que hem realitzat de psicomotricitat, els alumnes de la classe dels futbolistes i les futbolistes han seguit diferents propostes al pati.
Hem fet activitats dirigides amb materials divers com: tunel de tela, aros, xanques, pilotes.. primer fent la creació d’un circuit per poder seguir en ordre una serie d’obstacles i després deixant que ells mateixos creessin els seus jocs amb el material que van tenir al seu abast. Van sorgir idees molt interessants i s’ho van passar genial. Van fer cercles entre ells per passar-se la pilota, van fer recorreguts per les línies del pati amb les xanques, van fer fila per veure si ficaven la pilota a la canasta i en veure que estava molt alta van agafar aros i uns feien de canasta i altres de llançadors…
Altres activitats han estat més dirigides i encaminades a conèixer jocs tradicionals com el pica la paret, “ratón que te pilla el gato”, etc.
També hem treballat la memòria amb activitats motrius. Va consistir en recordar diferents paraules que ens feien fer diferents accions i haviem de seguir l’ordre segons la paraula que es digués. Exemple: AIRE (estar de peu), TERRA (tirar-se a terra), CEL (aixecar els braços)…

Ens ho hem passat genial!!!

 

L’HORA DEL CONTE A P4B

Tots els dijous a la tarda, els nens i les nenes de P4B gaudeixen d’una estona tranquil·la, on comparteixen molts moments amb els companys.
Cada trimestre tenim una sèrie de contes il·lustrats i contes tradicionals que els treballem durant dues setmanes. Fem una petita conversa abans i desprès d’explicar el conte i l’escoltem tots plegats a la catifa. Desprès, realitzem una petita feineta que té a veure amb el conte o el visualitzem a la PDI.
Un cop hem acabat, sempre comparteixen moments de mirar contes i revistes amb els companys, sempre tenint cura dels llibres i guardant-los a la biblioteca un cop hem acabat de mirar-los.

LA TARDOR A P4B

Els nens i les nenes de P4B hem experimentat amb els colors de la tardor: marrons, ocres, grocs, taronges i vermells, colors càlids d’aquesta estació.
Hem fet un mural col·lectiu que s’exposa al nostre passadís i una composició individual, pintant fulles i fent un collage, que decora la nostra aula. El dia de la celebració de la Castanyada va venir la Castanyera a explicar-nos un conte i els castanyers i les castanyeres ens van repartir castanyes ben torrades!
També podem observar i tocar diferents elements naturals i altres objectes, en el nostre raconet de la Tardor.

 

 

Cançó M’agrada la Tardor.

 

 

ELS AMBIENTS A P4 A

Aquest mes la classe dels coets de P4-A hem pogut gaudir de l’ambient d’arquitectura i del científic. A l’ambient d’arquitectura hem pogut sentir-nos com creadors de les nostres pròpies obres, tant de manera individual com cooperativa, expressant lliurement la nostra creativitat, i també reproduint obres d’edificis emblemàtiques arran del món, i que hem reproduït de la manera com nosaltres ho sentim i les nostres idees.
D’altra banda, a l’ambient científic ho hem passat d’allò més bé experimentant amb les diferents propostes, materials i estris per poder manipular. A més d’una taula amb imants i materials metàl•lics per poder experimentar i investigar com aquests materials s’atrauen o no, i quines característiques tenen cadascú. Ens ho hem passat genial experimentant i aprenen alhora!

A P3A PUNXEM!

Us presentem una manera de treballar la motricitat fina i són els punxons. Durant el mes de novembre hem realitzat diferents tasques relacionades amb el punxo. Punxem dintre, punxem fora, punxem línies rectes, línies horitzontals, verticals, en forma zig-zag… i cada vegada ho hem fet millor. A poc a poc ens estem convertint en uns experts!