L’ENTRADA RELAXADA A LA CLASSE DE LES PAPALLONES

El dia a les aules d’infantil de Serra de Marina comença amb el que anomenem entrada relaxada, concebuda com un moment molt important dins del dia a dia a l’Escola.
De 9 a 9.30 h els infants tenen a la seva disposició diferents propostes a fer. Segons la pedagoga Aida Jiménez Orozco la proposta organitzativa de l’aula consisteix a distribuir l’aula en diferents espais (Biblioteca, construccions, joc simbòlic, matemàtiques, art i lecto), cada proposta té una duració d’una setmana de manera fixa, fet que ofereix als infants a descobrir les diferents propostes de manera més conscient. Mesclem les propostes tant a les taules (propostes d’art, mates, lecto) com a terra (joc simbòlic, construccions…) aquestes propostes varien segons l’estació de l’any, els interessos dels infants i el seu moment evolutiu augmentant la seva complexitat per tal que sigui tot un repte pels infants. Es tracta d’una estona on es respecta la individualitat i ritme de cadascú, i al mateix temps s’afavoreix la relació entre iguals, ja que s’estableixen converses espontànies entre els infants.
Les Claus per implementar l’entrada relaxada, són:
-Planificació sistemàtica del temps i dels espais que s’ofereixen.
-Permetre que els infants puguin escollir amb quina proposta se senten més connectats segons els seus interessos, gustos i motivacions.
-Temps per dedicar-li a cada infant de manera més respectuosa.