FESTA DE SANT JORDI: Conte col·lectiu

Avui, 23 d’abril, a la nostra escola, hem celebrat la diada de Sant Jordi.

Enguany hem continuat la dinàmica del curs passat i hem començat la jornada amb la lectura del conte col·lectiu que hem elaborat entre tota l’escola. Cada classe se n’ha cuidat d’escriure una pàgina…

… ara queda decidir-ne el títol.

Clica sobre la imatge per veure’n més

6è:

Hi havia una vegada una família que vivia a Lleida, al barri del Clot de les Granotes.

El pare es deia Univers, sovint viatjava per tot el món perquè era un reporter que es dedicava a fer documentals sobre animals. La mare es deia Galàxia, pintava quadres al seu estudi i feia classes d’art.

Tenien un fill i una filla  bessons d’onze anys que es deien Sol i Lluna, a ell li agradava més el dia i a ella, la nit. A tots dos els agradava molt anar a l’escola, però a més el nen gaudia fent ballet i la nena jugant a rugbi. Els caps de setmana els encantava pintar amb la seva mare.

També tenien un nadó que es deia Núvol, que era molt rialler.

Els fills tenien 3 mascotes: la mascota del Sol era un conill anomenat Xopito, perquè sempre anava moll, la Lluna tenia una granota anomenada La Granota Silenciosa, perquè mai feia croac-croac, i al Núvol, el seu pare li havia portat un mico d’un dels seus viatges, que es deia Mic.

5è:

Un dia, mentre sopaven van decidir anar a fer un viatge familiar a Menorca aprofitant els dies de vacances que tenien plegats. Van comprar els bitllets, van preparar les maletes i van anar cap a l’aeroport d’Alguaire.

Contents i emocionats, van pujar a l’avió, i quan ja s’havien enlairat, i portaven una estona de vol, van començar a notar unes fortes turbulències, i es van espantar. Poc a poc van detectar que l’avió perdia alçada i el pilot els va avisar que es posessin el cinturó perquè havien d’aterrar al més aviat possible.

Al cap d’unes hores, el pare es va despertar i va veure que estava en una platja. Espantat i preocupat, va anar buscant tots els membres de la seva família. Un cop junts, van decidir investigar el lloc on havien anat a parar, i van veure que era una illa deserta, i que la resta de viatgers havien desaparegut.

P-5:

L’ illa era molt bonica i van decidir que  construirien una casa amb els troncs dels arbres, perquè a l’illa n’hi havia molts. Cada dia passejaven i es banyaven al mar. Era divertit viure allí, tot i que trobaven a faltar els seus amics i amigues.

Un dia van descobrir un arbre ben estrany, era molt gros i tenia un forat a dins. El Sol i la Lluna van entrar a dintre i … sorpresa!  Van trobar un tresor amagat. Es van posar molt contents perquè allò era una aventura. Volien obrir el cofre però no hi havia la clau i no van poder esbrinar què hi havia dintre.

Quan van anar a casa per explicar-ho als seus pares els van trobar preocupats. Els van explicar que havien vist un vaixell pirata ben a prop de la illa, i això no els va agradar.

El vaixell de dones pirata estava buscant el tresor i amb el telescopi havien vist aquella illa i havien decidit que hi anirien a investigar.

P4

El vaixell pirata es va apropar a l’illa i va arribar. Les pirates portaven un mapa a les mans. El mapa del tresor! Van anar  cap a l’arbre i no van trobar el tresor. Van caminar per l’illa per buscar-lo.

La família va tenir una idea: van fer un forat a terra al costat de casa per amagar el tresor, però no hi van posar la X perquè no el trobessin. Van preparar una trampa per a les pirates i van cuinar un menjar molt bo per enganyar-les.

P3:

Les dones pirata van preguntar a la família si havien vist un tresor; – Noooo pas!!. Les pirates no s’ho van creure i van treure les espases per excavar al terra i trobar el tresor, però no van trobar res.

De sobte va venir una gran tempesta que es va emportar les espases volant fins al mar i va destruir el vaixell. Les pirates es van haver de quedar amb la família a l’illa.

PRIMER

La tempesta va ser molt forta i va durar 7 dies i 7 nits. El vent es va emportar la cabana. Les pirates i la família van aixoplugar-se en una cova. Per passar l’estona van jugar a jocs de taula com el mentider, l’unno, el siset, el monopoly, el parxís i l’oca.

També van explicar moltes històries i van fer un concurs d’acudits. Es van divertir molt i es van fer ben amics.

Finalment, un matí va sortir el sol.

SEGON

Quan els primers raigs de sol van tocar a la cara de les pirates aquestes es van tornar a transformar en “pirates dolentes”. La capitana va lligar a l’Univers i a la Galàxia a un arbre mentre amenaçaven als nens. Volien el tresor!!  El Sol i la Lluna tenien molta por i tremolaven. En Núvol plorava agafat al  seu mico.

De sobte el Sol va agafar forces per posar-se a ballar. Totes les pirates se’l miraven impressionades.

QUART

La Lluna, que va entendre la idea, va agafar un coco i començà a jugar a rugbi apuntant a les pirates. El mico Mic es va enfilar a una palmera i començà a llençar cocos als caps de les pirates. El conill Xopito rosegant amb les dents deslligà l’Univers i la Galàxia; mentre la granota Silenciosa anà a desenterrar el tresor.

TERCER

Tot just van veure el cadenat del tresor, en Mic li va tirar un bon cop de coco. El cofre es va obrir i tots van córrer a veure el tresor… A dins només hi havia una llibreta i un llapis; quina desesperació! No hi havia or ni pedres precioses!

El Núvol, encuriosit, va agafar la llibreta i va llegir la primera pàgina: “ESCRIU EL QUE VULGUIS”- hi deia- i, com que ell volia tornar a casa va escriure: “VULL ANAR CAP A CASA”… immediatament van tenir un helicòpter a la seva disposició!!

Allò sí que era un tresor!! Només els calia escriure el què volien a la llibreta i els seus desitjos es feien realitat… i van viatjar., van tenir tot el que van voler, van acabar les obres a la ciutat de Lleida… i van ser feliços i van repartir mooooolts anissos.