Una nova compostadora

Aquesta setmana hem rebut la donació d’una nova compostadora a través de SECOMSA i del seu representant, Ramon Margalef. L’escola està molt agraïda perquè ens serà de molta ajuda per complementar el Projecte d’Hort escolar que estem realitzant des de fa una bona colla d’anys.

La cura de l’hort ens ajuda a prendre consciència de la importància de conèixer el cicle vital de les plantes i com aquestes regulen els ecosistemes. La compostadora, ens permetrà iniciar un projecte transversal amb tots els infants de l’escola i amb tota la nostra comunitat i millorar la nostra percepció que les nostres petites accions són grans passos per contribuir a millorar la qualitat de la nostra vida i del nostre entorn.

Aquest curs, els nens i nenes de cicle superior a través del Taller “School garden“, són els encarregats d’organitzar l’hort i fer les feines de pagès necessàries: llaurar, plantar, regar, analitzar quines necessitats tenen les plantes, el sòl… Però, caldrà l’ajut de tota la resta d’infants i el suport de la comunitat per posar en marxa la compostadora. La recollida de la fracció orgànica, l’elaboració del compost i el retorn a la terra per nodrir les plantes i verdures que després ens menjarem… és el cicle vital més poderós que tenim el privilegi de poder dur a terme.