Sortida de 5è a l’Espluga de Francolí

Benvolgudes famílies,

El divendres passat, dia 12 de novembre, els i les alumnes de 5è vam realitzar una sortida a l’Espluga de Francolí.

L’objectiu d’aquesta sortida era continuar amb el treball que estem realitzant al nostre projecte d’aula i escola: el Bosc. Així doncs, vam treballar en l’aprofundiment del nostre coneixement sobre el bosc (tipologia, arbres, vegetació, fauna…) i a banda, vam treballar la cohesió de grup des de l’aspecte emocional aprofitant aquest entorn idíl·lic del que disposem i que tenim tan a prop de casa.

Vam dividir el dia en dues parts:

La primera fou al matí. Vam començar al Museu de la Vida Rural on, mitjançant les seves instal·lacions i guia, vam poder ampliar els nostres coneixements sobre els oficis relacionats amb el bosc. També vam poder observar i experimentar amb animals propis de la zona, coneixent els seus sons…

I a la tarda va ser la segona part. Aquesta va ser més lúdica, ja que estàvem a l’aire lliure i vam posar en pràctica el que havíem après al matí. Vam ser guiats per una zona del bosc de Poblet molt bonica anomenada Castellfollit. Aprofitant aquest insòlit paratge, vam acabar l’activitat fent una petita meditació i homenatge a la natura creant una mandala amb coses proporcionades per la natura.

Ens ho vam passar molt bé i creiem que vam aconseguir superar el repte proposat: aprendre, compartir i gaudir de la natura i de tots nosaltres.