Pràctica reflexiva amb el claustre

En sessió de claustre hem realitzat un monogràfic sobre la xcb, la base del qual ha estat la pràctica reflexiva per esbrinar què fa olor a avaluació formadora en la nostra pràctica docent en l’àrea de matemàtiques.

Pla de treball de la sessió formativa de la 2a sessió a claustre – xcb

Objectiu de la sessió:

Analitzar una unitat didàctica tot reconeixent activitats d’aprenentatge i instruments d’avaluació formativa que evidencien què i en quin grau aprèn l’alumne en relació als criteris d’avaluació.

Criteri d’avaluació de la sessió:

Identificar activitats d’avaluació reguladora de l’aprenentatge en una unitat didàctica de matemàtiques realitzada a l’aula.

Seqüència de les activitats formatives:

Qui? Què? Durada
INDIVIDUALMENT Respondre:

DOCUMENT 1 – KPSI (Knowledge and Prior Study Inventory)

Columna“A l’inici”

INDIVIDUALMENT Llegir:

DOCUMENT 2 – Ens situem en l’avaluació formadora

5’
EN EQUIP DE CICLE Compartim:

Allò rellevant que has subratllat o t’ha suggerit el DOC 2 en relació a l’avaluació formadora (les decisions les pren fonamentalment la persona que aprèn)

10’
EN EQUIP DE CICLE Llegir i compartir significat: aprenentatge entre iguals!

DOCUMENT 3 – La base d’orientació

DOCUMENT 4 – La rúbrica

DOCUMENT 5 – El checklist

10’
PARELLA D’APRENENTATGE

DE NIVELL

(els no tutors dins un nivell)

Analitzar i reflexionar:

1. Tria una unitat didàctica de matemàtiques que hagis fet i acabat enguany.
  2. Identificació de la UD i de les activitats d’E/A que són d’AV formadora.
  3. Reflexió sobre el valor de les activitats d’AV en relació a les evidències d’aprenentatge de l’alumnat.
  4. Identificació d’altres activitats que permeten recollir l’aprenentatge de l’alumnat.
20’
INDIVIDUALMENT Respondre:

DOCUMENT 1 – KPSI (Knowledge and Prior Study Inventory)

Columna“En acabar”

5’
EN EQUIP DE CLAUSTRE Compartir:

QBI (Quina bona idea) t’emportes per aplicar a l’aula i sumar com a docent a l’ESCOLA QUE AVANÇA EN L’AVALUACIÓ REGULADORA DE L’APRENENTATGE?

5’
En acabar, cal lliurar el DOCUMENT 6 – LA PRÀCTICA D’AULA – Què  fa olor a avaluació formadora a la unitat?

1. Montse Anglès

Ha estat una sessió molt enriquidora que ens ha permès fer pràctica reflexiva i evidenciar que en el nostre dia a dia a l’aula tenim moltes oportunitats per dur a terme una avaluació formativa i formadora. Cal tenir la mirada entrenada i atenta. Gràcies XCB , la feina de les coordinadores i de tot l’equip que fa que sumem cada dia.

2. Neus Gallart Autor de l'article

Estic d’acord amb tu, Montse. Reflexionar sobre el que fem és necessari per a la presa de decisions envers la millora.
    Posteriorment caldrà l’acció i compartir el que s’ha avançat per continuar metareflexionant…
    Tot plegat un cercle basat en la pràctica “reflexió-acció-reflexió”.
    Seguim seguint i avançant cap a la millora d’un model competencial on la presa de decisions sobre l’EA i l’AV no sols està en mans del professorat sinó molt principalment en el de l’alumnat!