En sessió de claustre hem realitzat un monogràfic sobre la xcb, la base del qual ha estat la pràctica reflexiva per esbrinar què fa olor a avaluació formadora en la nostra pràctica docent en l’àrea de matemàtiques.
Pla de treball de la sessió formativa de la 2a sessió a claustre – xcb
Objectiu de la sessió:
Analitzar una unitat didàctica tot reconeixent activitats d’aprenentatge i instruments d’avaluació formativa que evidencien què i en quin grau aprèn l’alumne en relació als criteris d’avaluació.
Criteri d’avaluació de la sessió:
Identificar activitats d’avaluació reguladora de l’aprenentatge en una unitat didàctica de matemàtiques realitzada a l’aula.
Seqüència de les activitats formatives:
Qui? | Què? | Durada |
INDIVIDUALMENT | Respondre:
DOCUMENT 1 – KPSI (Knowledge and Prior Study Inventory) Columna“A l’inici” |
5’ |
INDIVIDUALMENT | Llegir:
DOCUMENT 2 – Ens situem en l’avaluació formadora |
5’ |
EN EQUIP DE CICLE | Compartim:
Allò rellevant que has subratllat o t’ha suggerit el DOC 2 en relació a l’avaluació formadora (les decisions les pren fonamentalment la persona que aprèn) |
10’ |
EN EQUIP DE CICLE | Llegir i compartir significat: aprenentatge entre iguals!
DOCUMENT 3 – La base d’orientació DOCUMENT 4 – La rúbrica DOCUMENT 5 – El checklist |
10’ |
PARELLA D’APRENENTATGE
DE NIVELL (els no tutors dins un nivell) |
Analitzar i reflexionar:
DOCUMENT 6 – LA PRÀCTICA D’AULA – Què fa olor a avaluació formadora a la unitat?
|
20’ |
INDIVIDUALMENT | Respondre:
DOCUMENT 1 – KPSI (Knowledge and Prior Study Inventory) Columna“En acabar” |
5’ |
EN EQUIP DE CLAUSTRE | Compartir:
QBI (Quina bona idea) t’emportes per aplicar a l’aula i sumar com a docent a l’ESCOLA QUE AVANÇA EN L’AVALUACIÓ REGULADORA DE L’APRENENTATGE? |
5’ |
En acabar, cal lliurar el DOCUMENT 6 – LA PRÀCTICA D’AULA – Què fa olor a avaluació formadora a la unitat? |
Ha estat una sessió molt enriquidora que ens ha permès fer pràctica reflexiva i evidenciar que en el nostre dia a dia a l’aula tenim moltes oportunitats per dur a terme una avaluació formativa i formadora. Cal tenir la mirada entrenada i atenta. Gràcies XCB , la feina de les coordinadores i de tot l’equip que fa que sumem cada dia.
Estic d’acord amb tu, Montse. Reflexionar sobre el que fem és necessari per a la presa de decisions envers la millora.
Posteriorment caldrà l’acció i compartir el que s’ha avançat per continuar metareflexionant…
Tot plegat un cercle basat en la pràctica “reflexió-acció-reflexió”.
Seguim seguint i avançant cap a la millora d’un model competencial on la presa de decisions sobre l’EA i l’AV no sols està en mans del professorat sinó molt principalment en el de l’alumnat!