“Mou la Vida” Dia Mundial de l’Activitat Física 2022

El dies 6 i 7 d’abril a l’escola celebrem el Dia Mundial de l’Activitat Física perquè “L’activitat física és bona per al COR, per al COS i la MENT”

L’objectiu del DMAF (Dia Mundial de l’Activitat Física) és promoure l’activitat física com a eina de salut i benestar, i estendre els efectes beneficiosos d’aquesta pràctica enfront del sedentarisme, un dels principals factors de risc de mort als països occidentals.

El lema mundial d’enguany és “MOU LA VIDA” “ACTIVA’T i COMENÇA A SUMAR”

Durant aquests dos dies i organitzat pels mestres d’educació física de l’escola, mourem el cos amb el ritme de la música i crearem coreografies de ball que ens ajudin a celebrar i compartir una estona molt saludable per al nostre COS, el nostre COR i la nostra MENT.

Sumeu-vos vosaltres també, des de casa i practiqueu l’activitat física i seguiu una alimentació saludable i comproveu els beneficis sobre la vostra salut física i mental:  Qualsevol quantitat d’activitat física és millor que res…

Us deixem una infografia amb les recomanacions de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) en relació a l’activitat física recomanada per a infants i adolescents.

Activitat Física recomanada ( de 5 a 18 anys)

Segons l’OMS cada any es podrien evitar entre quatre i cinc milions de morts al món si totes les persones es mantinguessin més actives físicament.

Els beneficis que es poden esperar de l’activitat física són: la reducció de la mortalitat per totes les causes –especialment per malalties cardiovasculars, hipertensió, determinats càncers, salut mental (reducció dels símptomes d’ansietat i depressió), salut cognitiva i del son–, i també la millora de les mesures d’adipositat.

Podeu consultar els següents documents de la OMS en relació a les “Directrius/recomanacions sobre l’activitat física” per a les persones adultes.