L’educació física a l’escola Santa Anna

Actualment, a l’àrea d’educació física fomentem la coeducació i la cooperació grupal. La coeducació és una metodologia educativa que té com a objectiu fer disminuir els efectes i conseqüències d’una educació sexista sobre els nens i les nenes. Tots som iguals!

Creiem que avui en dia, fomentar aquesta metodologia és essencial per a que les nenes i els nens creixin i adquireixin valors de cara al seu futur.

Dins l’àrea d’educació física intentem sensibilitzar tant a mestres com alumnes, a través de la motivació, per aconseguir una escola més igualitària i plural.

Des de l’àrea d’educació física necessitem buscar i posar en pràctica diverses activitats per treballar la cohesió, el coneixement i els acords grupals per tal de facilitar un bon ambient de treball, activitats per avaluar coneixements previs del grup i, per últim, per l’avaluació reflexiva i continuada durant tot el procés formatiu.

Algunes d’aquestes activitats poden ser:

– ‘El gomet de la diferència’: per treballar vivencialment conceptes com el prejudici, l’estereotip i el respecte per la diversitat.

– ‘El tresor humà’: per conèixer les idees prèvies i les experiències del grup.

– ‘La diana’: per realitzar una avaluació final global i reflexiva.

També ens agradaria anomenar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Són un conjunt d’objectius per avançar cap a un desenvolupament sostenible. Aquests s’apliquen a totes les nacions i impliquen, simplement, la garantia de no deixar a ningú enrere. Concretament l’ODS 4 i l’ODS 5, informen i ens expliquen com garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat, promoure oportunitats d’aprenentatge per a tothom i arribar a aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i nenes.

Per tant, si de ben petits inculquem el respecte i la igualtat podrem acabar amb els estereotips. No es tracta d’educar les nenes com si fossin nens o els nens com si fossin nenes, sinó de donar-los una visió del món oberta on tothom sigui igual.

Això és el que intentem fomentar a aquesta escola!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *