VINE AL PATI!

Estem de celebració, aquest divendres 16 de febrer a partir de les 16h quan obrim les portes serà per entrar i no per sortir…

Per fi, aquest 2024, podem celebrar les millores que s’han realitzat al pati de l’escola (tant a educació infantil com a primària) gràcies a la participació al projecte de “Pressupostos Participatius” organitzat per l’Ajuntament de Castellvell del Camp.

L’any 2021, vàrem presentar el Projecte “Volem més ombra al pati” a partir de la iniciativa de mares i pares de l’escola i amb el suport de l’AFA. L’elaboració del Projecte es va compartir amb l’equip docent i els infants de l’escola organitzats a través del Consell d’infants.

Amb els vots de famílies i veïns vàrem aconseguir els 35.000€ del Pressupost i vam poder dur a terme dues primeres millores per al pati:

• la instal·lació d’un tendal prou gran per ampliar la zona d’ombra del pati de primària
  • la instal·lació d’un rocòdrom exterior amb un mural del poble de Castellvell al pati de primària

Malgrat disposar d’aquest volum de diners, que mai abans havíem tingut, moltes idees i actuacions de millora es van quedar per fer… Per aquest motiu, l’any 2022 vàrem tornar a presentar un Projecte als Pressupostos Participatius de l’Ajuntament de Castellvell del Camp, amb el suport del Consell Escolar, les famílies i la implicació de l’equip docent i de tots els infants de l’escola.

A través del Consell d’infants i el treball dels grups classe vam revisar i reelaborar el Projecte de millora que volíem dur a terme al pati d’educació infantil i al pati de primària. Vam fer pluja d’idees, vam fer croquis, esbossos, propostes i vam prendre acords… sobre com volíem que fos el nostre pati.

Amb els vots de la comunitat vàrem aconseguir els 40.000€ de la dotació dels Pressupostos participatius i molt engrescades ens vàrem posar a la feina.

Recollides totes les propostes es va acordar encarregar el disseny del Projecte i concreció de les actuacions que calia dur a terme a l’estudi d’arquitectura Genís Planelles “AGP arquitectura”.

Amb el Projecte dissenyat i calculat es va traslladar la seva execució a l’empresa de construcció “Reicons” i la part de jardineria a l’empresa “Jardineria Cuerba”… En un temps record, durant les vacances de Nadal, les dues empreses han fet el possible per tenir enllestides les actuacions de moviment de terres, cimentació i instal·lació del reg… i en tornar de les vacances ja vam poder veure materialitzat bona part del projecte.

Agraïm molt a l’Ajuntament de Castellvell del Camp la seva iniciativa i suport, a l’Araceli per ajudar a quadrar pressupostos, al Jordi d’AGP per donar forma tècnica als nostres croquis i desitjos, al Miguel i al Carlos de Reicons per la seva disponibilitat, compromís i generositat, al Gabi de “Jardineria Cuerba” per ajustar-se als terminis i omplir de verd el pati i fer-ne l’acompanyament per fer-lo més sostenible.

Agraïm a totes les famílies i l’AFA de l’escola, les actuals i les que han fet les seves aportacions mentre han estat membres de l’escola. Aquest ha estat un camí de llarg recorregut que ha anat passant el testimoni d’unes famílies a unes altres d’una AFA a una altra… i és així com finalment s’aconsegueixen els objectius, amb el suport i esforç de tota la comunitat.

Especialment agraïm a tots els infants de l’escola, que durant aquests cursos han fet volar la seva imaginació i han aportat idees i ganes per millorar el seu espai de joc i convertir-lo en un espai més seu, més pensat i adequat establir lligams i relacions positives.

A l’equip docent que també ha sabut acompanyar als infants en aquest procés de repensar i reimaginar l’espai exterior de l’escola, per ajudar a superar inèrcies i rutines i trencar estereotips… El pati és un espai educatiu de joc i d’aprenentatge, però per a què realment ho sigui cal una intervenció dels docents amb uns objectius clars i assumibles i una intencionalitat que respongui als plantejaments del Projecte Educatiu de Centre.

Com que canviar la morfologia de l’espai és inviable hem de cercar altres possibilitats educatives a través de, la creació de zones de joc diverses, introducció de propostes de joc alternatives, espais amb materials flexibles que ajudin a crear dinàmiques de relacions i de joc que contemplin la diversitat de necessitats i característiques dels infants de l’escola.

Amb les millores fetes al pati afavorim canviar dinàmiques i oferim noves oportunitats tant de joc com de relacions. L’objectiu és que el pati esdevingui un lloc de bona convivència i d’oportunitats educatives per a tots els infants.

Aquestes són les millores que volem celebrar i compartir amb tota la comunitat, per aquest motiu, divendres 16 de febrer ens retrobarem al pati a partir de les 16h i podrem passejar i veure-les tranquil·lament.

L’AFA oferirà coca i xocolata per entretenir la gana!

Us esperem!!!

Moltes gràcies!