Portàtils a 6è

Els nois i noies de 6è han elaborat de forma col·laborativa i amb els portàtils del Departament d’Educació,  els textos dels contes que han realitzat per la Castanyada.

En el marc del Pla d’Educació digital de Catalunya el Departament d’Educació,  d’acord amb les polítiques educatives de la Unió Europea té per objectiu aconseguir que els alumnes siguin digitalment competents en acabar l’ensenyament obligatori.

L’ús de les eines i instruments digitals són una bona oportunitat per afavorir l’aprenentatge perquè permeten el treball transversal dels continguts i faciliten la inclusió i respecte dels diferents ritmes i necessitats dels alumnes.

La competència digital és la capacitat per interactuar amb normalitat en la societat digital en què vivim i ser capaç d’adaptar-se als canvis i nous entorns virtuals. Adquirir destreses en l’ús d’aplicacions i instruments, en el tractament de la informació, en la comunicació interpersonal o en la col·laboració en entorns digitals, amb uns hàbits i actituds ètiques consensuats.

Per tal de preparar la festa de la castanyada els nois i noies de 6è s’han organitzat  per grups i han elaborat els textos dels contes que el dia de la Castanyada han representat a cada grup-classe. L’ús dels portàtils ha facilitat la feina del grup, la creació dels textos i la seva revisió.

Un treball complert que ha permès treballar de forma transversal aspectes de llengua, artístics, digitals i d’iniciativa per aprendre a aprendre.