HORT ESCOLAR: us expliquem les novetats!

KITCHEN GARDEN PROJECT : INSECT HOTEL

Aquest curs 2022/23 hem tornat a començar l’activitat de l’hort a l’escola.

Els alumnes de Cicle mitjà i els de Cicle superior hem fet accions com: netejar males herbes, planificar què podíem plantar i com a novetat hem instal·lat un hotel d’insectes

“Insect hotel/bugs hotel”

Els nens i nenes de 5è s’han encarregat de protegir-lo del mal temps amb una bona mà de pintura i vernís.

Creiem que l’hotel d’insectes pot ser útil per protegir els insectes dels seus depredadors a la vegada que és un bon refugi i una bona llar per a ells.

Si aconseguim que s’hi instal·lin insectes com les abelles, les marietes i algunes aranyes, anirà molt bé per pol·linitzar i protegir algunes plantes de plagues que poden afectar a la seva existència.

Pensem que, tot i ser una bona eina, hi ha algun inconvenient com per exemple la instal·lació d’una espècie invasora que pugui afectar altres insectes.

De moment, ja s’han instal·lat algunes espècies com la formiga. Esperem que poc a poc se n’hi instal·lin molts més, és qüestió de temps i la voluntat d’elles.

Pensem que pot ser una bona opció per ajudar als insectes i l’hort.

Animeu-vos a fer-ne un utilitzant material reciclat com el nostre. Alumnes de 6è.