LECTURES RECOMANADES PER AQUESTES FESTES

Des de la Comissió de Biblioteca de l’Escola us desitgem unes felices festes i una molt bona entrada a l’any 2019, sempre en companyia d’una bona lectura amb els infants. Aquí us deixem unes recomanacions. Recordeu que, per Nadal, un bon llibre és el millor regal.

GUIA LECTURA NADAL 2018 EDUCACIÓ INFANTIL

GUIA LECTURA NADAL 2018 CICLE INICIAL

GUIA LECTURA NADAL 2018 CICLE MITJÀ

GUIA LECTURA NADAL 2018 CICLE SUPERIOR

PROJECTE MANRESA

Durant aquests mesos els alumnes de tercer hem estat treballant sobre la nostra ciutat, Manresa. Hem treballat amb diferents materials, mapes, consultes a pàgines web, llibres, revistes..

Hem après un munt de coses!

AMIC INVISIBLE A QUART

Com cada any fem el regal de l’amic invisible. Aquest hem escrit uns desitjos pels nostres amics  amb lletres  molt boniques. Esperem que tothom estigui molt content amb el seu regal!

950 GRÀCIES!

Aquest diumenge, el Puigberenguer s’ha mogut pel càncer. L’escola ha acollit una matinal solidària a favor de La Marató de TV3, que ha consistit en una masterclass de Zumba, una sessió de kappla, un esmorzar i una estona de mindfulness.
Gràcies a totes les persones que han participat en aquesta iniciativa s’han recaptar 950 euros, que es destinaran íntegrament a La Marató per a la investigació d’aquesta malaltia.
Moltes gràcies a tots i a totes els que ho heu fet possible!

XERRADA ‘INTERNET SEGURA’

El cinquè estudi AIMC Niñ@s, que duu a terme l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), revela dades molt interessants pel que fa al comportament de la canalla davant de fenòmens com les xarxes socials, els consums audiovisuals i d’Internet o l’entrada en contacte amb els dispositius mòbils propis.
L’informe, fet a partir de 5.190 entrevistes a nens d’entre 6 i 13, posa de manifest que la mitjana de dispositius tecnològics a les llars augmenta a mesura que també augmenta l’edat dels infants. Precisament, la preferència dels dispositius canvia en funció de l’edat: en el moment en què irromp el telèfon mòbil, l’ordinador, la consola, la tauleta i la televisió perden pes específic. Pel que fa a les xarxes socials, l’entrada de la canalla a aquest univers es produeix en la franja de 12-13 anys i és més accentuat entre les noies que entre els nois (74,9% contra el 68,2%). El 13% ho fa des d’un perfil d’un familiar o amic, mentre que el 5,3% ho fa sense ser usuari registrat.

Xerrada sobre Internet

L’impacte de les noves tecnologies entre nens i joves és un tema molt interessant. Per aquest motiu, el dijous 24 de gener (20 h), l’escola acollirà la xerrada Internet segura per a mares, pares i docents. Durant la conferència, que serà impartida per agents del cos dels Mossos d’Esquadra, s’explicarà quins perills es poden trobar els menors quan naveguen per Internet i els avantatges i inconvenients que la canalla utilitzi la xarxa. També s’oferiran consells bàsics en relació a les xarxes socials, la privacitat, l’ús del telèfon mòbil o el control parental, així com eines i recursos pels educadors, mares i pares per tal que puguin col·laborar en la tasca de prevenció dels perills d’Internet.
Prèviament, el dia anterior i en horari lectiu, l’alumnat de 5è i 6è assistirà a una altra xerrada impartida també pels Mossos adreçada als nois i noies.

DEFENSEM EL MODEL DE MENJADOR

Com ja es va informar al full d’activitats de menjador que acompanyava el menú d’aquest mes de desembre, hi ha molt enrenou al voltant del Decret de Menjadors que està preparant el Departament d’Ensenyament i que, bàsicament, aparta les AMPA de la gestió directa o indirecta del servei de menjador per obrir les portes a les grans empreses a través de la contractació pública. Sabíeu que els menjadors escolars generen uns 2,5 milions d’euros al dia de negoci? (font: https://www.ara.cat/societat/Educacio-prorroga-menjadors-aplicara-definitiva_0_2141785943.html)

Per aquest motiu, arreu de Catalunya s’estan presentant mocions als ajuntaments per tal que el màxim de consistoris demanin al Govern que s’aturi la redacció del decret i es busqui una via perquè les AMPA puguin seguir gestionant els menjadors. Precisament aquest dijous 20 de desembre es presenta la moció a l’Ajuntament de Manresa. Per això us convidem a assistir al Ple: per donar suport a la iniciativa, perquè el nostre menjador funciona i els canvis proposats perjudiquen clarament el nostre concepte de menjador, que tants esforços ha requerit. Necessitem ser el màxim de persones! El Ple és a les 19 hores i la moció es presentarà dels primers punts (un cop s’hagi fet la votació, es pot marxar).

Entre tots i totes, defensem el nostre model de menjador!

ENS MOVEM CONTRA EL CÀNCER

Aquest diumenge al matí, l’Escola Puigberenguer de Manresa i l’AMPA del centre han organitzat una jornada de solidaritat per La Marató de TV3, que enguany està dedicada a la investigació del càncer ─la primera causa de mort a Catalunya entre els homes, i la segona entre les dones─.
A partir de les 11 del matí, el recinte obrirà les seves portes per acollir totes aquelles famílies de la ciutat que vulguin participar en les diferents activitats programades i, d’aquesta manera, col·laborar amb La Marató.
D’11 a 13 h, els més petits podran gaudir de l’activitat kappla, el joc de construcció de moda, en què s’utilitzen maons modulars de fusta per fer torres ben altes. A les 11.30 h serà el torn del ball i la música gràcies a la masterclass de Zumba que oferiran la Sònia, en Jonathan i en Bryan, professors titulats. Tot seguit, hi haurà un espai per a la relaxació gràcies a una sessió de mindfulness conduïda per Berta Sòria. I, per arrodonir la jornada, tothom podrà degustar un esmorzar solidari a base de coca, sucs, aigua, te…

Entrada solidària

El preu de les entrades és de 5 euros els adults i de 2,5 euros els menors de 12 anys. Tots els beneficis recaptats diumenge es destinaran íntegrament a La Marató de TV3. La jornada solidària, batejada amb el lema L’Escola Puigberenguer es mou contra el càncer, és oberta a tothom. L’accés al recinte serà pel camí de la Gravera.