XERRADA ‘INTERNET SEGURA’

El cinquè estudi AIMC Niñ@s, que duu a terme l’Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AIMC), revela dades molt interessants pel que fa al comportament de la canalla davant de fenòmens com les xarxes socials, els consums audiovisuals i d’Internet o l’entrada en contacte amb els dispositius mòbils propis.
L’informe, fet a partir de 5.190 entrevistes a nens d’entre 6 i 13, posa de manifest que la mitjana de dispositius tecnològics a les llars augmenta a mesura que també augmenta l’edat dels infants. Precisament, la preferència dels dispositius canvia en funció de l’edat: en el moment en què irromp el telèfon mòbil, l’ordinador, la consola, la tauleta i la televisió perden pes específic. Pel que fa a les xarxes socials, l’entrada de la canalla a aquest univers es produeix en la franja de 12-13 anys i és més accentuat entre les noies que entre els nois (74,9% contra el 68,2%). El 13% ho fa des d’un perfil d’un familiar o amic, mentre que el 5,3% ho fa sense ser usuari registrat.

Xerrada sobre Internet

L’impacte de les noves tecnologies entre nens i joves és un tema molt interessant. Per aquest motiu, el dijous 24 de gener (20 h), l’escola acollirà la xerrada Internet segura per a mares, pares i docents. Durant la conferència, que serà impartida per agents del cos dels Mossos d’Esquadra, s’explicarà quins perills es poden trobar els menors quan naveguen per Internet i els avantatges i inconvenients que la canalla utilitzi la xarxa. També s’oferiran consells bàsics en relació a les xarxes socials, la privacitat, l’ús del telèfon mòbil o el control parental, així com eines i recursos pels educadors, mares i pares per tal que puguin col·laborar en la tasca de prevenció dels perills d’Internet.
Prèviament, el dia anterior i en horari lectiu, l’alumnat de 5è i 6è assistirà a una altra xerrada impartida també pels Mossos adreçada als nois i noies.