SORTIDA A LA PEIXATERIA

Els alumnes de 1r B, amb motiu del projecte dels animals del mar que estem treballant, vam anar visitar la peixateria del Mercadona. Vam veure quins animals marins podem comprar i vam comprar una orada i un pop que ens van servir per observar a l’aula. També vam aprofitar per passar per la fruiteria i la carnisseria.

 

ANEM A LA PEIXATERIA

El passat 20 de febrer vam anar a la peixateria per comprar algun animal marí i poder observar de manera detallada les seves parts, a l’aula. Ens van atendre dues peixateres, que són les que s’encarreguen de vendre el peix.Vam comprar, una orada, un pop, un musclo i una gamba. Després vam tornar a l’escola i vam poder veure el peix i les seves parts, i també els altres animals invertebrats que vam comprar.

Estem aprenent molt dels animals marins!

 

HEM FET UN CORREFOC!

Els nens i nenes de la classe de les “Gàrgoles” P5-B vem estar fent el projecte del Correfoc amb la mestra de pràctiques de la nostra classe.

Vem tenir una bona feinada: pensar l’itinerari, fer capes, banyes de dimoni i torxes, crear un drac semblant a la Tremenda, distribuir-nos els rols, fer l’assaig… I finalment va arribar el dia del Correfoc i, molt emocionats, vem sortir a saltar i a ballar per tota l’escola. Mireu el vídeo i us en fareu una idea!

AUDICIONS

Enllaçant amb la tradicional Festa de La LLum i la Fira de l’Aixada, aquesta setmana escoltarem un tema medieval  anonim del segle XIV “Stella splendens” (virolai que pertany al “LLibre vermell de Montserrat”).

 

VISITA A L’AQUÀRIUM DE BARCELONA

El passat dimecres, 13 de febrer, els alumnes de primer vam realitzar la sortida a l’Aquàrium de Barcelona. Abans d’entrar a les instal·lacions, vam fer un passeig pel port de Barcelona, per veure alguns tipus d’embarcacions. Després vam entrar a l’Aquàrium per fer una visita guiada, on vam aprendre moltes curiositats dels peixos. Alguns peixos ja els coneixíem perquè estem treballant-ho al projecte, però altres no, i hi havien de ben curiosos.

Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre coses molt curioses.

PROJECTE DE MANRESA

Durant els primers quatre mesos d’aquest curs, els alumnes de tercer han fet un projecte per tal de conèixer millor la ciutat on vivim.

Han triat entre tots els diferents temes que volen aprendre de Manresa, els han treballat en grups de quatre o cinc.

 

 

 

 

 

Vam visitar l’Ajuntament i el Carrer del Balç.

I, com a cloenda del projecte,  farem dues sortides per Manresa amb uns guies turístics d’excepció: cada tres alumnes ens explicaran dinou monuments, edificis o llocs emblemàtics de la nostra ciutat.

AUDICIONS

Darrerament hem escoltat “Ball pla i corranda” interpretada amb acordió diatònic per Guida Sellarés.

També “L’estany salat”, cançó que estem aprenent amb els nens i nenes de segon i qeu pertany a la cantata “Boix el Bruixot”.
Aquesta setmana, recordant  Carles Sabater i “Sau” escoltem “El tren de mitjanit”.

2a XOCOLATADA SOLIDÀRIA

Enguany, la nostra escola vol continuar particpant en la xocolatada solidària en motiu del dia internacional contra el càncer infantil.

Ens agradaria poder comptar amb la vostra col·laboració! És aquest divendres 15 de febrer a les 16:30h al porxo de l’escola.

Jo em tacaré de xocolata pel càncer infantil, i tu…? Som-hi!

CROS ESCOLAR

Un any més s’ha impulsat des del Pla Català de l’Esport el cros escolar a la comarca del Bages.

Molts alumnes de la nostra escola han participat en una o vàries curses realitzades en la nostra comarca.

Aquest diumenge es farà una cerimònia per entregar els guardons als classificats. Des d’aquí aprofitem per felicitar a tots els participants i donar l’enhorabona als guardonats:

Aniol Martínez Serra   –   Arnau González Viñals

Èrika Quirante Benito   –  Greta Pérez Paniagua

Íria García Escartín          –  Joan Ferrer Ros

Júlia Fernández Capdevila   –   Marc Gomis Descalzo

Martina Fernandez Capdevila    –   Martina Font Armengau

Nassima Drissi Elimrani    –   Nil Borràs Bacardit

Núria Serra Muñoz    –   Pau Martínez Casasayas

Queralt Torrescasana Casòliva

JUDO

Els alumnes de 5è han fet dues sessions de judo al gimnàs de l’escola. Han vingut uns monitors d’Esport7 i els ha ensenyat diferents tècniques i jocs.