On som

EL BAGES – CATALUNYA

La comarca del Bages està situada al centre de Catalunya.
Al bell mig de la comarca hi ha la ciutat de Manresa.

La nostra escola està situada al nord-oest de Manresa, al capdamunt del turó del Puigberenguer, des del qual es domina tota la ciutat i que dóna nom al centre. L’escola és un mirador privilegiat des del qual podem abarcar amb la mirada des del massís del Montseny, Sant Llorenç del Munt i Montserrat fins a les elevacions prepirinenques del Port del Comte, el Cadí i el Pedraforca.

El CEIP Puigberenguer pertany a la barriada Mion-Puigberenguer, un barri on conflueixen l’antic poblament rural i dispers de l’horta de Manresa, les cases aixecades per allotjar la inmigració de fa uns 50 anys i els nous habitatges que hi ha alçat l’embranzida de la construcció des de l’inici del segle XXI. És una zona on s’uneixen el camp i la ciutat i on en quatre gambades hom pot transitar per camins i viaranys entre horts de mongeteres, tomaqueres, patateres i tot d’altres productes hortícoles que s’hi conreen segons la temporada.

El fet d’estar situada dalt d’un turó, ofereix a tothom una de les millors panoràmiques que es poden gaudir des de Manresa.