Avui divendres 29/05 s’ha publicat la llista de puntuació amb el barem provisional.  Accés a la consulta aquí

#JOEMQUEDOACASA: UNA FESTA DE PRIMAVERA DIFERENT

Aquest dissabte ens hauríem trobat tots per celebrar la nostra Festa de Primavera. Hauríem compartit l’esmorzar i una bona estona fent activitats diverses. Els infants s’haurien refrescat, banyant-se en escuma i segur que hi hauria hagut un munt de crits i rialles.

A la tarda, hauríem acompanyat el ball d’en Quimet i la Rita i hauríem gaudit junts d’un espectacle. La majoria ens hauríem menjat un entrepà de botifarra, d’aquells que fan amb tant d’amor, uns pares i mares que es passen l’estona vora el foc.

I en fer-se fosc, tots estaríem emocionats esperant el Ball de Dimonis, pares i mares expectants i nois i noies, nerviosos … I el desitjat  Ball del Drac, el comiat dels nostres alumnes de sisè, d’un munt de nois i noies que s’han passat bona part de la seva vida a l’escola, que esperem, sempre portin al cor.

I hauríem acabat la festa amb l’esclat del foc del Correfoc, del foc que tot ho purifica.

Però no podrà ser, perquè un virus microscòpic ens ha canviat la vida.

Com sempre, ens tornarem a aixecar i la primavera vinent, esperarem la nostra FESTA DE PRIMAVERA amb molta energia i esperança. Mentrestant, us deixem un petit tast del que ha estat la festa els darrers anys.

ARTISTES CASOLANS

Les nenes i nens de quart hem fet unes composicions artístiques precioses segint  l’exemple de la SABINE TIMM. Aquesta artista  treballa amb objectes quotidians i tot allò que es troba quan passeja. Té un art especial que connecta els objectes inanimats i dóna vida a personatges que semblaven estar allà adormits.

General | ZER Conca de Barberà | Pàgina 2

#JOEMQUEDOACASA: ELS ANIMALS DEL MAR

Els alumnes de cicle inicial, aquests dies hem estat aprenent moltes coses dels animals marins, especialment de les balenes i els calamars.

També hem vist uns tutorials de manualitats que ens han enviat les mestres i hem fet servir la nostra creativitat per construir amb material reciclat aquests simpàtics animals; entre tots inundarem l’oceà de colors!

Mireu que boniques han quedat les nostres creacions!

#JOEMQUEDOACASA: EXPERIMENTS A P4

Als nens i nenes de P4 ens agrada molt fer experiments, es per això que les mestres ens han proposat de fer-ne un: LA LLET MÀGICA 

Primer en un vídeo ens han ensenyat el material que necessitàvem per fer-lo i ens han explicat una part de l’experiment, després ens han fet una pregunta: QUÈ PASSARA SI TOQUEM LES TAQUES DE COLORANT AMB EL BASTONET MOLL DE SABÓ?

A partir d’aquí hem fet les nostres hipòtesis, cadascú ha dit la seva i després ho hem comprovat. Ho voleu veure?

#JOEMQUEDOACASA: EL DOL EN TEMPS DEL COVID

Tots aquests dies, des de l’Escola hem intentat fer-vos arribar el nostre suport, així com  acompanyar-vos en les tasques de docència, ensenyament i aprenentatge de tots els nens i nenes del Puigberenguer. És hora ara de fer-vos costat també en el dolor. Des de la Comissió de Biblioteca, us fem arribar la història “El dol en temps de COVID”.

Hem de agrair la col·laboració de l’Hospital de Sant Joan de Déu de Lleida (que ens ha fet arribar la guia “El dol en temps de COVID, on hi ha la història i les imatges que ens han servit com a base del conte) i també la locució per part d’un alumne de l’EAEM (Escola d’Arts Escèniques Manresa).

(NOTA: TAMBÉ UNS ADJUNTEM UN RETALLABLE D’UN MOLINET, PER SI VOLEU FER COM UNA DE LES PROTAGONISTES DE LA HISTÒRIA)

RETALLABLE MOLINET

#JOEMQUEDOACASA: GRAFISME A P3

En aquesta proposta, suggerim als infants d’experimentar amb el gest i el rastre que deixa damunt diferents superfícies.

Per això, damunt d’una plata ben gran, com la del forn, poden abocar-hi diferents materials: terra, farina, pasta ben menuda, pa ratllat, etc… i dibuixar sanefes, lletres, així com practicar l’escriptura del seu nom.

És molt agradable gaudir de les diferents textures, mentre es practica el treball de traç, de grafomotricitat i sobretot de creativitat.

Clicant l’enllaç, podeu veure els videos on practiquen els nostres infants:

GRAFISME A P3- LA CLASSE DE PILARINS

GRAFISME A P3- LA CLASSE DE JOANA RASPALL

 

 

 

 

 

#JOEMQUEDOACASA: EL SISTEMA DIGESTIU A SISÈ

Tot i la situació que estem vivint, els alumnes de sisè estem molt engrescats i engrescades a continuar descobrint noves coses.

És per això, que després de veure quin és el funcionament del nostre sistema digestiu, tot resolent un qüestionari online i visualitzant un vídeo, hem elaborat  tutorials on hem demostrat que hem entès el que hem treballat anteriorment.

L’experiència ens ha agradat molt i poder veure com els nostres companys han explicat el mateix de diferent manera, ens ha enriquit molt i ens ha donat noves idees per fer altres tutorials ben aviat.  Continuem!!!

Els alumnes de sisè.

#JOEMQUEDOACASA: MANDALES A CICLE INICIAL

Aquesta setmana, un dels reptes que tenien els alumnes de cicle inicial, era crear una mandala. En aquest repte hem pogut veure quanta creativitat tenen els infants! Veureu quines mandales més harmòniques, amb quant color, i quines combinacions més originals…! Heu superat el repte molt bé, moltes felicitats, artistes!!!

Aquí teniu el recull de les mandales dels nostres artistes, esperem que us agradin tant com a nosaltres!

#JOEMQUEDOACASA: “SOPA AMB TROSSETS DE PA” – PERCUSSIÓ CORPORAL

Una de les activitats proposades en les darreres setmanes als alumnes de 5è al Classroom, va ser preparar i gravar-se fent la percussió corporal de la cançó “Sopa amb trossets de pa” d’Anna Roig i coreografia de Santi Serratosa.

La majoria d’alumnes van respondre amb entusiasme a la proposta, tot i que a alguns potser els fes més vergonya gravar-se i varen escollir no aparèixer en el muntatge. És per això que, respectant les motivacions de cadascú i després d’un laboriós treball d’edició de vídeo, aquí teniu el resultat de tot plegat.

Gràcies a la màgia de la música, cadascú des de casa, aparentment lluny, però amb un mateix objectiu, el de fer música i posar el seu granet de sorra en aquest treball. Desitgem que us agradi.

 

#JOEMQUEDOACASA: AGRAÏMENTS ALS NOSTRES PADRINS LECTORS

Els alumnes de primer hem estat molt contents d’haver viscut l’experiència de tenir padrins lectors. La COVID 19 no ens ha deixat finalitzar totes les sessions que teníem programades, però malgrat el confinament, els nostres padrins segueixen pensant en nosaltres i cuidant-nos… Ens van fer un llibre molt especial amb motiu de la diada de Sant Jordi, i nosaltres, a través d’aquests videos, els volem agrair TOT el que han fet per nosaltres.

Us trobem molt a faltar, padrins!

 

#JOEMQUEDOACASA: RODOLINS A CICLE INICIAL

Al llarg d’aquests dies de confinament, l’equip de mestres de cicle inicial hem anat fent diferents propostes als alumnes de primer i segon.

En aquest cas, aprofitant la diada de Sant Jordi, vam animar als nostres alumnes a fer poesia creant un rodolí on aparagués el seu nom. Per engrescar als infants, vam enviar aquest video:

Els infants han creat rodolins molt originals i divertits, aquí teniu un recull que esperem que gaudiu!

#JOEMQUEDOACASA: PROPOSTES D’ACTIVITATS A EDUCACIÓ INFANTIL

A Parvulari hem fet diverses propostes  per aquests dies de confinament. Aquesta setmana passada hem proposat de fer una construcció, amb materials que tinguessin a casa, per treballar la creativitat i l’orientació espacial. Les mestres també ho hem fet per engrescar els nens i nenes.

Cada tutora ha fet un recull de les construccions que han realitzat els infants, i mireu quines construccions tan fantàstiques, que tremolin els arquitectes, que al Puigberenguer tenim una bona colla i molt creatius, FELICITATS A TOTS!

Si cliqueu als enllaços, podreu gaudir mirant aquestes boniques construccions:

CONSTRUCCIONS  PILARÍN BAYES

CONSTRUCCIONS   JOANA  RASPALL

CONSTRUCCIONS   JANE  GOODALL

CONSTRUCCIONS   MALALA  YOUSAFZAI

CONSTRUCCIONS  ONA  CARBONELL

CONSTRUCCIONS   ASHLEY  FIOLEK

 

#JOEMQUEDOACASA: LA LLEGENDA DELS PADRINS I FILLOLS LECTORS DEL PUIGBERENGUER

A l’Escola, cada curs els alumnes de 5è estan molt il·lusionats per fer de Padrins Lectors dels nens i nenes de 1r. Aquesta activitat té lloc durant el segon trimestre del curs i com cada any, les classes de Hellen Keller i Rosa Parks havien iniciat aquesta bonica tasca. Vet-ho aquí que, quan faltava poc per finalitzar aquest període d’apadrinament, vam haver de cancel·lar totes les classes, degut al confinament. Grans i petits van sentir molt no poder acabar aquesta activitat ja que sempre és una activitat memorable que recorden al llarg dels anys posteriors.

Sortosament, per Sant Jordi els nens i nenes de 5è van poder fer un detallet als seus fillols, per poder fer el tancament tan desitjat. Els van regalar un conte! Sí, un conte dibuixat per ells, amb la col·laboració de tothom i dedicat als més petits, explicant aquesta bonica experiència dels apadrinaments. Us animem a llegir-los tot seguit. Desitgem que us agradin:

#JOEMQUEDOACASA: 3r TRIMESTRE A 6È PRIMÀRIA

Els alumnes de 6è, en aquest tercer trimestre confinats, segueixen treballant amb el DRIVE des de la seva adreça electrònica vinculada a l’Escola. Aquest treball no és nou per a ells ja que fa temps que s’hi van iniciar i ara, donades les circumstàncies, l’han pogut consolidar. 

Setmanalment, igual que els altres cursos on els alumnes disposen d’adreça electrònica, els mestres envien les tasques a través d’aquest mitjà i el treball compartit al núvol, permet als mestres fer un seguiment i donar resposta a tot allò que plantegen els alumnes.

Pel que fa a la tutoria, com en els altres nivells, les tutores i els seus alumnes es troben un cop per setmana a través de l’aplicació MEET i comparteixen virtualment tot allò que farien en una tutoria a l’aula. Aquí en podeu veure una mostra:

 

#JOEMQUEDOACASA: 3r TRIMESTRE A 5È PRIMÀRIA

Aquest tercer trimestre, els alumnes de 5è han incorporat l’ús de Google Classroom en el seu dia a dia. Abans, ja s’hi havien familiaritzat i ara ha esdevingut gairebé indispensable pel treball a distància amb els seus mestres. 

De la mateixa forma que a 4rt, CLASSROOM permet als mestres, un seguiment acurat de les tasques realitzades pels alumnes i donar resposta d’una manera eficaç i directa als dubtes que puguin sorgir. 

Setmanalment, els mestres del nivell proposen diferents tasques motivadores i relacionades amb els continguts escolars. Tot això sense oblidar el més important durant aquest confinament que és la tutoria i acompanyament de l’alumnat en la distància. Per això, igual que en els altres nivells, s’ha incorporat l’ús de MEET per a les tutories setmanals amb tot el grup. Tot seguit podeu veure una mostra de la trobada amb els dos grups: