XERRADA DELS MOSSOS SOBRE INTERNET

El passat dijous van venir els Mossos a l’escola per fer-nos una xerrada sobre com fer servir Internet amb responsabilitat i seguretat. Van fer la xerrada des de la sala de mestres i les tres classes de 6è la vam seguir per videotrucada. Va ser una experiència diferent, però igualment interessant. Vam aprendre moltes coses:

• No hem d’entrar a pàgines web sospitoses.
  • Si tenim alguna xarxa social, hem de tenir el perfil privat i no acceptar contactes desconeguts.
  • Sempre que ens comuniquem per Internet, fer-ho amb respecte.
  • Si algú ens fa sentir malament, no esborrar el que ens envien, bloquejar aquella persona i demanar ajuda al nostre entorn.
  • Si volem penjar alguna foto, demanar permís als nostres pares o tutors legals i mirar quina informació apareix a la fotografia.
  • En els jocs online, controlar l’estona que hi juguem i si hi ha interacció amb altres persones desconegudes, només parlar sobre el joc.
  • Si ens proposen reptes/challenges, vigilar si van en contra de la nostra salut.

TALLER DE POESIA A 6È

Durant el mes de febrer, els alumnes de 6è han participat en un taller de poesia a les aules, a càrrec de Sònia Moya.

Ha estat una forma propera i diferent d’acostar-nos a la poesia i sentir-nos, per uns instants, poetes creadors.

A través d’algunes dinàmiques, els nois i noies han fet els seus primers poemes, dedicats en aquest cas, a un color. Després a classe, també n’hem estat parlant i hem seguit creant obres, amb monosíl·labs com el poema de Pere Quart, o poesia visual de Joan Brossa també.

Ha estat un tast de poesia que ha despertat en els nois i noies les ganes per escriure i crear petites obres plenes de sentiment i bellesa.

Clicant sobre aquesta foto, podeu veure algunes imatges del taller.

Us deixem també una mostra d’alguns dels poemes:

PROJECTE COMPARTIT DE GEOLOGIA A 6è

Els i les alumnes de 6è hem començat un projecte compartit anomenat “La geologia ens envolta?” organitzat pel Camp d’Aprenentatge del Bages.

Hem iniciat aquest projecte amb un joc de pistes pel pati de l’escola on ens hem introduït en el coneixement dels diferents tipus de roques experimentant i esbrinant algunes circumstàncies de la seva formació.

Durant aquest recorregut, hem anat recopilant diferents pistes que ens han conduït a la descoberta d’una capsa, la qual contenia diferents materials geològics i tres reptes que hem acceptat amb molt d’entusiasme.

Ens espera un projecte d’allò més interessant!

Aprendrem conjuntament amb altres nens i nenes de la comarca:

#projectescompartitscdabages

CANÇONS DE LA SETMANA

Aquesta setmana i la passada han sonat cançons escollides pels nens i nenes de 2n. La setmana passada va sonar la cançó “Vaig aprendre” del musical de El Petit Príncep i aquesta “De ellos aprendí” de David Rees (feta amb frases de pel·lícules Disney).

EL CARNESTOLTES HA ARRIBAT!!!!

… I amb el Carnestoltes també arriba l’alegria, la disbauxa i la diversió!!!

El Rei i la Reina Carnestoltes ens han proposat que aquesta setmana seguim les seves consignes i que vinguem a l’escola cada dia amb algun element engrescador. Per si algú no recorda com hem de venir aquests dies, aquí teniu la xuleta:

PROJECTE DELS ANIMALS

A 4t hem treballat els animals d’una manera ben diferent: hem après a fer resums, mapes conceptuals, presentacions de google, exposicions orals… i murals o lapbooks per mostrar tots els nostres coneixements d’una forma divertida i compartida.

Ho hem passat bé, també hem passat nervis i hem treballat de valent, tot això per acabar aprenent moltes coses sobre els diferents grups d’animals.

LOTUS

Respirar, relaxar-nos, ser conscients del nostre cos, preparar-nos per aprendre… Tot això i molt més treballem a la clase de 3rA en les sessions del programa LOTUS que estem realitzant amb el suport de les càpsules Lotus amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa.

Aquestes tècniques ens ajuden molt i ens preparen cos i ment pel dia a dia de l’escola.