PINTURES RUPESTRES A PRIMER

Aquests dies la classe de les pintores i els pintors vam voler saber com eren les pintures i els pinzells que utilitzaven els homes prehistòrics.

Després d’indagar i buscar, vam saber que utilitzaven sang d’animal, diferents tipus de terra i sorra i  també algunes plantes picades.

Nosaltres vam voler imitar com ho feien  vam anar a buscar fang, també vam utilitzar cafè molt i algunes espècies i té que donen color, com el curri, el pebre vermell, el té verd i vermell, etc….

També ens vam fabricar un pinzell, amb un pal i algunes herbes seques, ja que no teníem pèl d’animal per poder fer un autèntic pinzell prehistòric.

Mireu que bonic ens ha quedat!

LA CANÇÓ DE LA SETMANA

Aquesta setmana, els nens i nenes de la classe de 4tC han proposat la cançó “El botó” de Jo Jet i Maria Ribot. L’han triat perquè els agrada molt i també per donar a conèixer aquest grup manresà on canta el tiet d’un alumne de l’escola.

ENDEVINALLES A SEGON

Els alumnes de segon, malgrat respectem els nostres grups bombolla, ens trobem molt a faltar…! Per això, busquem maneres de seguir mantenint el vincle entre nosaltres.

En aquesta ocasió, seguint el noms de les classes, estem treballant vocabulari dels oficis en castellà. Cada classe, per taules, ha inventat unes endevinalles on totes tenen com a resposta el nom d’un ofici. Ens ha agradat tant, que hem pensat que als nostres amics que estan a les altres classes de segon, també els agradaria resoldre-les. Així que les hem escrit i les hem compartit, convidant a resoldre-les.

Ara ens agradaria compartir-les amb tots vosaltres. Si cliqueu a la fotografia, trobareu les endevinalles de les tres classes. Us animeu a trobar les solucions?

ELS NENS I NENES DE P3 FEM DE GRANGERS I GRANGERES

Els infants de P3 B aquest anys som la classe dels grangers i les grangeres. Hem començat a esbrinar quins animals viuen en una granja i quina és la feina que fa un/a granger/a.

D’aquesta manera, hem pogut munyir una vaca o esquilar l’ovella. Ens ho hem passat molt i molt bé!

També, vam aprofitar per plantar unes mongetes, que ens va portar una companya de classe.  Les cuidem i les reguem i han crescut moltíssim! Els Infants de P3 B diuen que creixeran com un pi.

És divertit veure què passarà amb el temps!

EL PATUFET

“Patim, patam, patum….” Oi que coneixeu aquesta cantarella? Les nenes i els nens de la classe dels Veterinaris i Veterinàries (P3 A) se la saben de memòria! I tant els hi agrada la història d’en Patufet, que han volgut tenir una col de ben a prop, i examinar-la a consciència. Voleu comprovar-ho? Doncs no us perdeu el següent muntatge. Esperem que el gaudiu tant com nosaltres!

HALLOWEEN A 6è

Els nens i nenes de 6è vam aprofitar la setmana de Halloween per fer activitats diverses des de l’àrea d’anglès relacionades amb aquesta festivitat. D’aquesta manera, entre altres, vam fer uns monstres ben originals amb papers de colors, vam jugar al Pictionary, vam completar i cantar una cançó o fins i tot, vam haver d’aconseguir esbrinar un codi per saber què hi havia dins la caixa!

Han estat unes activitats terroríficament… divertides!

LA CANÇÓ DE LA SETMANA

Els infants de 5èB (Classe dels científics) han seleccionat la cançó que ens acompanya durant aquesta setmana a les entrades. Es tracta de la cançó “El dia de la victòria”, del grup Buhos i interpretada conjuntament amb el Miki, la Suu i Lildami.

REPORTATGE INFO-K

La setmana passada van venir de TV3 per gravar un reportatge sobre com ventilem les aules a la nostra escola per combatre la COVID-19.

Si cliqueu a la foto podreu veure el reportatge!

CASTANYADA DE 6È AL GORG BLAU

Els nens i nenes de 6è van anar divendres passat a celebrar la Castanyada al Gorg Blau de Manresa. Després d’una bona caminada, i de parar a la Torre Lluvià per esmorzar, van arribar al Gorg Blau on van jugar i, per classes, van fer una creació de land art. Després de dinar, van tornar a l’escola per menjar les castanyes.

En un any atípic, una Castanyada diferent… però segur que ben especial!