LA PIKY A PRIMER

Enguany des de l’ajuntament ens van proposar de participar en el  “Projecte Piky” adreçat als nens i nens de primer de les escoles de Manresa. Aquest projecte vol ser una eina que ajudi a motivar els alumnes en l’aprenentatge de la lectoescriptura.

Una vegada al mes ens hem connectat on-line amb la Piky que ens ha explicat un conte i ens ha proposat una activitat per a fer. Totes ens han agradat molt.

Com a tancament del projecte…  SORPRESA!!! La Piky ens va venir a veure i ens va explicar en directe l’últim conte. Ens va agradar molt i, al final, ens vam fer una foto tots plegats.

EL CARGOL I L’HERBA DE PONIOL

Diu que hi havia una vegada un cargol que volia trobar el forat d’on surt el sol, però va agafar un mal de panxa i… Bé, segurament que ja en coneixeu la història, oi? I, si no és així, us animem a que la gaudiu tant com les nenes i els nens de la classe de P3 A, que s’han engrescat tant, que fins i tot han fet un mural per decorar el passadís. Voleu veure’l?
Doncs aquí el teniu!

ANEM A LA BIBLIOTECA DE L’ATENEU

Durant les últimes setmanes, els nens i les nenes de Cicle Superior hem anat a visitar la Biblioteca de l’Ateneu de Manresa.

A l’arribar ens van explicar tot el que podem fer amb el carnet, vam fer una visita a tota la biblioteca i, un cop ja a la biblioteca infantil, ens van fer un joc per aprendre a buscar i trobar els documents (llibres, revistes, …) que necessitem.

Abans de marxar vam llegir una estona!

ENS VISITA LA MAITE CARRANZA

El dia 18 de maig al matí, l’escriptora Maite Carranza va venir a fer una xerrada als nens i a les nenes de 5è. Ens va explicar en què consistia l’ofici d’escriptor, com va començar a escriure, quins llibres li han agradat més i vam estar parlant del llibre que ens vam llegir: Safari. Un llibre que ens ha agradat molt i que ensenya molt sobre la relació entre ximpanzés i humans.

MURAL DEL PATI

Aquest curs els nens i les nenes de les classes dels Pintors de 1r i dels Dibuixants de 5è hem fet un treball conjunt. Vam pensar que podríem dibuixar i pintar una paret del pati i ens vam posar d’acord. Els Dibuixants vam crear dibuixos i els pintors en van triar un, que és el que vam dibuixar i, més tard, pintar! Estem molt orgullosos i orgulles del resultat!

COSIM NINOTETS A 3R

Durant les darreres setmanes, totes les nenes i nens de tercer hem gaudit d’allò més fent un ninotet Among us o un altre monstre amb felpa. Hem après a enfilar una agulla, a fer els patrons, a dibuixar-los a la roba, a tallar la roba, a cosir en un drap primer i a cosir el ninotet després. Estem contents del resultat final. Aquí en podeu veure una petita mostra.

ANEM AL MUSEU DE GEOLOGIA

Els i les alumnes de 6è del 7 al 9 d’abril repartits en 3 dies, vam visitar el Museu de geologia Valentí Masachs com a tancament del projecte “La geologia ens envolta?”.

La visita estava dividida en tres parts. En primer lloc, en la sala de recepció ens van explicar  sobre els diferents grups de roques i minerals, entre els quals hi havia recursos renovables i no renovables. En la segona sala, hi havia diferents vitrines amb moltes roques i minerals on vam aprendre les diferents aplicacions que poden tenir en el nostre dia a dia i la seva procedència. Per acabar, vam entrar a una sala molt fosca on vam descobrir com alguns minerals tenen fluorescència i fosforescència.

Una de les coses que volem destacar és la gran vitrina amb els ullals dels mamuts. I per si no ho sabíeu, l’ullal més gran el van trobar a la nostra escola.

Ens ho hem passat d’allò més bé!

JOAN MIRÓ

Amb l’arribada de la primavera, les flors i els seus colors, els infants de P3 hem aprofitat per treballar l’art d’en Joan Miró.

Aquest aprofita els colors bàsics (blau, groc i vermell) per crear les seves obres d’art, així com símbols que el caracteritzen com les estrelles, els cercles i línies rectes. Amb ells hem pogut treure la nostra creativitat i imaginació, fent servir materials de l’entorn com les pedres per fer un mural conjunt.

Joan Miró deia que els colors són com les notes que composen una peça musical o com les paraules que componen un poema.

SANT JORDI AL PUIGBERENGUER

23 d’Abril, Diada de Sant Jordi. Feia dies que el Puigberenguer respirava lectura, lletra, emoció, aventura, esperança; els passadissos i les aules, plenes de primavera i de ganes de lectura, albiraven una celebració diferent. Diferent d’aquella que vam fer virtualment el curs passat, aquell 2020… Llegeix més»

MARATÓ DE CONTES A SEGON PER SANT JORDI

Els alumnes de segon hem viscut la diada de Sant Jordi d’una manera molt especial, gaudint de la narració de diferents contes per part dels nostres mestres.

Hem conegut el conte de tradició oral rus de “El fuster Julianov”, el conte “El peix que no plorava mai” d’Anna Ferrer i Bàrbara Sansó i el conte de “Benvingut senyor malestar” de Miriam Tirado i Joan Turu.