TALLER DE POESIA A 6È

Durant el mes de febrer, els alumnes de 6è han participat en un taller de poesia a les aules, a càrrec de Sònia Moya.

Ha estat una forma propera i diferent d’acostar-nos a la poesia i sentir-nos, per uns instants, poetes creadors.

A través d’algunes dinàmiques, els nois i noies han fet els seus primers poemes, dedicats en aquest cas, a un color. Després a classe, també n’hem estat parlant i hem seguit creant obres, amb monosíl·labs com el poema de Pere Quart, o poesia visual de Joan Brossa també.

Ha estat un tast de poesia que ha despertat en els nois i noies les ganes per escriure i crear petites obres plenes de sentiment i bellesa.

Clicant sobre aquesta foto, podeu veure algunes imatges del taller.

Us deixem també una mostra d’alguns dels poemes:

PROJECTE COMPARTIT DE GEOLOGIA A 6è

Els i les alumnes de 6è hem començat un projecte compartit anomenat “La geologia ens envolta?” organitzat pel Camp d’Aprenentatge del Bages.

Hem iniciat aquest projecte amb un joc de pistes pel pati de l’escola on ens hem introduït en el coneixement dels diferents tipus de roques experimentant i esbrinant algunes circumstàncies de la seva formació.

Durant aquest recorregut, hem anat recopilant diferents pistes que ens han conduït a la descoberta d’una capsa, la qual contenia diferents materials geològics i tres reptes que hem acceptat amb molt d’entusiasme.

Ens espera un projecte d’allò més interessant!

Aprendrem conjuntament amb altres nens i nenes de la comarca:

#projectescompartitscdabages

EL CARNESTOLTES HA ARRIBAT!!!!

… I amb el Carnestoltes també arriba l’alegria, la disbauxa i la diversió!!!

El Rei i la Reina Carnestoltes ens han proposat que aquesta setmana seguim les seves consignes i que vinguem a l’escola cada dia amb algun element engrescador. Per si algú no recorda com hem de venir aquests dies, aquí teniu la xuleta:

PROJECTE DELS ANIMALS

A 4t hem treballat els animals d’una manera ben diferent: hem après a fer resums, mapes conceptuals, presentacions de google, exposicions orals… i murals o lapbooks per mostrar tots els nostres coneixements d’una forma divertida i compartida.

Ho hem passat bé, també hem passat nervis i hem treballat de valent, tot això per acabar aprenent moltes coses sobre els diferents grups d’animals.

LOTUS

Respirar, relaxar-nos, ser conscients del nostre cos, preparar-nos per aprendre… Tot això i molt més treballem a la clase de 3rA en les sessions del programa LOTUS que estem realitzant amb el suport de les càpsules Lotus amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa.

Aquestes tècniques ens ajuden molt i ens preparen cos i ment pel dia a dia de l’escola.

LA CANÇÓ DE LA SETMANA

Aquesta setmana els nens i les nenes de 3rC han escollit la cançó Girls de Marcus & Martinus, que són dos germans bessons de Noruega. Una setmana més hem entrat a l’escola plens de ritme!

ÀVIES RECUPERADORES DE CONTES ONLINE

Aquesta setmana a l’hora d’esmorzar hem estat veient i escoltant els contes que les Àvies i avis contacontes han penjat a la web de Rosa Sensat. Aquest any no poden venir a l’Escola, però ens han deixat gravat vídeos amb els seus contes i la classe dels Dibuixants n’hem gaudit molt. Moltes gràcies Àvies i avis, ens han agradat molt!