Reculls: 6è A Cantània.

El passat 8 de maig els nens i nenes de sisè vam anar a l’Auditori de Barcelona per participar com a protagonistes, conjuntament amb altres 700 alumnes i músics professionals, en un espectacle molt especial, la Cantània que aquest any ha rebut el nom de «Partícules: Origen i evolució de l’Univers».

Aquesta cantània ha estat interpretada per uns 50.000 nens i nenes de 3r, 4t, 5è i 6è d’Educació Primària de diferents escoles d’arreu de Catalunya durant els mesos de maig i juny.

Vam cantar un total de deu cançons on fèiem un recorregut de l’origen i l’evolució  de l’Univers:

1. Abans del segon ¨U¨. La sopa (o magma)
  2. Encara en el primer segon. Primeres partícules
  3. Primers segons, primers maons
  4. Primers nuclis, s’hi afegeixen els electrons. Formació de la matèria
  5. Els àtoms
  6. Formació de les estrelles, de les galàxies i dels forats negres
  7. La Via Làctia
  8. El Sol, el sistema solar i els planetes
  9. La Terra
  10. El destí de l’Univers

Per a fer l’actuació vam crear diferents complements a partir de materials  reciclats: ponxo, maraques fetes amb ampolles plenes d’arròs, pompons i corona fets amb diaris i uns leds que van il·luminar l’espectacle.

Perquè l’actuació quedés tal i com volíem vam estar assetjant totes les cançons i els moviments durant quatre mesos a l’escola amb la gran ajuda de la nostra mestra de musica Marina.

Aquí teniu algunes fotos!