LA BIBLIOTECA. ESCOLTEM L’ALUMNAT

Objectiu: “La biblioteca escolar  com a laboratori per liderar i promoure un centre lector” .

“ESCOLTEM LA VEU DE L’ALUMNAT, DONEM VIDA A LA BIBLIOTECA”

Què podem fer per convertir l’escola Pau Casals en un centre lector?

Aquest va ser el nostre punt de partida de la comissió de Biblioteca de la nostra escola. L’escola Pau Casals està sempre en procés de millora i innovació. Sempre observant les necessitats del centre i buscant nous reptes acompanyats de noves oportunitats que ens ajudin a transformar els punts febles en punts forts.

Des de la biblioteca ens vam adonar que alguns llibres de la nostra biblioteca estaven allunyats dels gustos i interessos dels nostres alumnes. Necessitàvem canvis que engresquin i motivin els nostres infants i joves a llegir.

Els últims anys ens hem preocupat de la part estètica de la biblioteca. Gràcies a la feina de tots plegats, ara és un espai acollidor, que convida a la calma, al benestar, a socialitzar…és una estança plena de caliu. Però ara tocava acompanyar l’estètica atractiva de l’espai amb llibres atractius també.

Després d’hores de reflexió, ens hem adonat que tendim a convertir la biblioteca en un cementiri de llibres antics, on va a parar tot aquell format escrit en desús i poc motivador que va agafant pols en el prestatge. Els llibres van a morir a la biblioteca i no deixen espai a noves adquisicions actuals i properes. Necessitàvem llibres que parlin de temes actuals, de preocupacions d’ara i amb nous rols dels personatges femenins i masculins. Necessitàvem omplir la biblioteca de vida.

Aquesta reflexió ens va portar a voler escoltar la veu del nostre alumnat. Així que vam instal·lar una urna a l’entrada de la Biblioteca. El nostre element motivador va ser el FLOPI, la mascota de la biblioteca, que ens convidava a participar . Els alumnes, al llarg d’una setmana, van poder escriure el nom del llibre que volien trobar a la biblioteca per llegir. L’activitat va ser un èxit, va haver-hi una gran participació.

Gràcies a escoltar la seva veu , hem conegut noves col·leccions i llibres. Així que el Flopi comprarà els llibres que tenien més vots i els deixarà a la biblioteca de l’escola com a regal.  D’aquesta manera ens assegurem la motivació, les ganes, l’interès, la il·lusió dels nostres alumnes… Il·lusió envers els llibres…què més podem demanar?

Aquesta activitat motivadora la farem més vegades, sentirem la veu de l’alumnat, donarem vida a la biblioteca al mateix temps que donem sentit i valor a un fet tan democràtic com votar. Així, de mica en mica, i amb propostes com aquesta intentarem convertir el Pau Casals en un centre cap cop més lector.