ESTELS. GINCANA LITERÀRIA DE SANT JORDI

El dia de Sant Jordi les nenes i els nens del cicle dels Estels vam participar en una gincana literària molt entretinguda i divertida.

Com que el tema que s’ha triat aquest any ha estat el de les fruites i les verdures, les proves de la gincana tenien molt a veure amb aquest tema.

Hi havia 6 proves repartides per l’escola que calia superar. Cada classe portava un cistellet ben decorat i ben maco per omplir amb el premi que es podia guanyar a cada prova si la superàvem entre totes i tots.

Les proves van ser aquestes:

PROVA 1:

Vam anar a l’hort, a l’espai del llimoner, i allà vam trobar penjades de les branques les lletres per confegir la paraula “LLIMONA”. Un cop superada aquesta prova vam posar una llimona al nostre cistellet.

PROVA 2:

També, a l’hort, vam anar a veure les maduixeres i allà vam trobar el conte “Les maduixes”. Les nostres mestres ens el van explicar i després vam haver de contestar tres preguntes sobre el conte. Com que vam escoltar molt atentament vam encertar les tres preguntes i vam guanyar un bon grapadet de maduixes ben vermelles.

PROVA 3:

A la pista 2 vam trobar un cistell ple de pomes i vam haver de superar les següents proves:

A P3 s’havia de fer una llista de noms de nenes i nens de la classe que tinguessin les lletres de la paraula “POMA”  al seu nom.

A P4 havien de fer una llista de paraules que comencessin per la P de “POMA”.

A P5 havien de fer un acròstic amb la paraula “POMA”.

Com que totes i tots ho vam fer genial, vam aconseguir les pomes per al nostre cistellet.

PROVA 4:

Al nostre pati vam trobar un cistell ple de peres i la prova consistia en inventar entre totes i tots una història on la protagonista fos una nena que volia menjar peres però a casa no en tenia cap. Van sortir unes històries tan divertides que vam guanyar peres per al cistell.

PROVA 5:

Al costat de les jardineres del nostre pati vam trobar una capsa plena de plàtans. Allà ens havíem d’inventar una endevinalla on la resposta fos “PLÀTAN”. A P3 el que s’havia de fer era endevinar quina fruita hi havia amagada a dins d’una bossa misteriosa a través del tacte. Com que tothom va fer aquesta prova superbé, vam afegir els plàtans al nostre cistell.

PROVA 6:

Al pati dels grans hi havia una capsa plena de mandarines. Allà havíem d’inventar rodolins amb la paraula “MANDARINA”. Van sortir uns rodolins tan divertits que…Mandarines, al cistell!

I cada vegada que aconseguíem superar una prova les mestres ens escrivien una lletra al braç, fins a completar la paraula “FRUITA”. Això volia dir que havíem superat totes les proves!

Per acabar, a la classe ens vam menjar totes les fruites que vam guanyar. Mmmmm….boníssimes!