THREE, TWO, ONE, GO… KEEP GOING!… SOM ESCOLA GEP!

A l’inici de curs passat vam engegar a l’escola aquest projecte d’impuls a l’anglès. Vam optar i vam ser triats per ser escola GEP (Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme). Un gran repte per endavant!

Els objectius del projecte són:

• Millorar la comprensió i expressió oral i escrita en llengua anglesa de l’alumnat de CS: millora a la prova de competències bàsiques d’anglès.
  • Augmentar l’ús al centre de la llengua anglesa incrementant el temps d’exposició de l’alumnat: les dues sessions setmanals d’Educació Física a 6è i una unitat didàctica a 5è .
  • Incorporar l’anglès a les diferents activitats extraordinàries i festes del centre.

L’equip de mestres que està implementant el projecte està rebent una formació que s’allargarà dos anys i a on s’aprofundeix en la metodologia CLIL (Content and Langauge Integrated Learning) i el treball per projectes per facilitar la millora competencial comunicativa en anglès.

Com tot nou projecte els inicis no són fàcils. Pors, reticències, dificultats, molta feina tant per les mestres com per l’alumnat. Poc a poc arriba l’estabilització i cap a final de curs comencem a recollir els resultats  en forma de satisfaccions personals i millora de rendiment de l’alumnat.

Aquí podeu veure l’alumnat de sisè presentant els seus projectes. La proposta era crear el “joc de Sant Joan Despí”, ensenyar-lo a altres alumnes i finalment gaudir jugant-lo.

1

2

Aquests són els alumnes de 5è treballant la tipologIa de triangles a partir de les obres de Carl Kleiner.

3

4

Pel que fa a la millora de resultats de l’alumnat en anglès ha quedat palès a les proves de Competències bàsiques de 6è. S’ha obtingut millors resultats que en els anys anteriors en tots els àmbits competencials, però molt especialment en la comprensió oral.

Aquestes són algunes de les valoracions de l’alumnat de 6è que ha fet l’Educació Física íntegrament en anglès:

Al principi pensava que no entendria res, però al final ja no hi penso si la classe es fa en anglès o no” (Aitana)

M’ha ajudat molt que parlis en anglès perquè estic més acostumada a escoltar i parlo millor l’anglès.” (Carla M.)

Quan ens vas dir que faries EF en anglès em va semblar molt estrany perquè pensava que hi hauria moltes paraules i coses que no entendria però ara és molt divertit fer PE i entenc tot.” (Laia)

Està molt bé PE in English perquè a l’assignatura d’Anglès fem més la gramàtica i aquí es una situació mes comunicativa i pràctica.” (Amanda)

Ara que fem EF en anglès m’ha ajudat a dialogar en aquest idioma ja que a l’àrea d’anglès fent quasi tot escrit. M’ha ajudat a parlar” (Tania i David)

Fent EF en anglès ens ha permès aprendre frases noves i tot un vocabulari entorn als esports” (Damian)