SETMANA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA

La setmana de l’11 al 15 vam celebrar la Setmana de la Ciència a l’escola. Les activitats que l’alumnat va fer són:

Classes de P3:

El bosc dels sentits: Les Tortugues i els Eriçons també participem a la Setmana de la Ciència 2019. Amb l’ Edurne i la Neus hem buscat plegats elements de la natura que hem trobat al nostre hort, hem fet moltes descobertes!, Després a la classe, a través dels sentits els hem tocat, olorat, observat i alguns també els hem tastat. El sentit de l’oïda, també ha estat present, ens han explicat el conte “El rei dels ocells” i hem sentit com canten els diferents ocells del bosc amb els peluixos i amb els reclams de fusta que fan servir els naturalistes per trobar els ocells a la natura.

Veure les imatges de P3

Classes de P4:

Contes de lluna: Els Calamars i els Taurons van veure i escoltar un espectacle de contes i cançons que té com a fil conductor la lluna i els seus estats: nova, creixent, plena i vella, aquest any va ser el 50è aniversari de l’arribada a lluna.

Veure les imatges de P4

Classes de P5:

Contes de lluna: Les Papallones i les Orenetes van veure i escoltar un espectacle de contes i cançons que té com a fil conductor la lluna i els seus estats: nova, creixent, plena i vella, aquest any va ser el 50è aniversari de l’arribada a lluna.

Veure les imatges de P5

Classes de 1r:

Experimentem amb diferents materials:  L’alumnat de les classes d’Hércules i Draco han experimentat amb els imants i han descobert com s’atreuen els pols oposats. Van descobrir que els objectes poden pesar més, menys o igual encara que tinguin diferents formes. Els minerals i els fòssils són increïbles! I amb les lupes es poden observar amb molt més detall.

Veure les imatges de 1r

Classes de 2n:

Planetari: L’alumnat de les classes Hydra i Centaure van realitzar una activitat de descoberta del cel mitjançant un planetari bombolla.

Veure les imatges de 2n

Classes de 3r:

Cúpules de Leonardo: L’alumnat de les classes de l’Óssa Major i Óssa Menor van realitzar un taller on van construir cúpules amb llistons de fusta. Aquesta activitat, a més de ser un exercici de geometria espacial pràctic, és un interessant treball col·laboratiu, basat en una idea de Leonardo da Vinci.

Veure les imatges de 3r

Classes de 4t:

Ciència compartida: L’alumnat de quart va realitzar una activitat d’aprenentatge-servei on joves de 2n d’ESO preparen experiments de química per l’alumnat de 4rt de primària. Fins ara es deia Química compartida i a partir d’ara com també hi ha física es dirà Ciència Compartida.

Veure les imatges de 4t

Classes de 5è:

Fem la motxilla- simulació d’una recerca científica: L’alumnat de cinquè va realitzar un taller on se simula una recerca científica relacionada amb el descobriment d’una illa per tal d’introduir als infants en el mètode científic.

Veure les imatges de 5è

Classes de 6è:

Gimcana Matemàtica: L’alumnat de sisè va realitzar una activitat d’intercanvi entre alumnes de 6è i 1r d’ESO al voltant de la matemàtica i la resolució de problemes.

Veure les imatges de 6è