Reculls: 5è A Reptes matemàtics.

Durant aquest curs els alumnes de cinquè hem fet diferents reptes matemàtics: un d’espai de biodiversitat, un altre per a preparar les jornades esportives i per últim un en anglès, el Geomusum. Per a poder-los fer ens hem dividit en grups i cada persona del grup tenia un rol diferent.

El primer repte que vam realitzar va ser el de la creació d’un ESPAI DE BIODIVERSITAT. L’Àngel va venir a l’escola per explicar-nos què era la biodiversitat, i ens va proposar que podíem crear un espai a l’escola. Primer vam haver de decidir quin seria l’espai que utilitzaríem, el vam mesurar i vam calcular el perímetre que feia. Un cop teníem aquesta informació vam dibuixar un mapa a escala de l’espai, on vam haver de situar diferents figures geomètriques planes on es distribuirien les plantes. Vam fer una votació de les diferents propostes i la guanyadora la vam portar a terme al nostre espai de biodiversitat. Amb aquest repte hem aconseguit fer un espai de biodiversitat a l’escola i hem après a fer mapes a escala. Durant el repte hem estat molt motivats. El dia que vam portar a terme l’espai ens vam divertir molt perquè treballàvem en grup fent feines que normalment no fem.

Pel segon repte, les mestres ens van presentar un glogster on ens feien una pregunta: “A QUÈ JUGUEM I COM ENS DISTRIBUÏM DURANT LES JORNADES ESPORTIVES? ”. Per grups vam decidir quins jocs volíem fer, quins espais utilitzaríem, durant quant de temps ho portaríem a terme, quines rotacions es farien i com distribuiríem els equips. Amb tota aquesta organització vam fer un glogster (un pòster digital interactiu) el qual vam presentar i les dues propostes més votades es van presentar a tot el cicle perquè entre tots i totes decidíssim què faríem durant les jornades d’esport i cultura. Quan va arribar el moment ho vam portar a terme tal i com s’havia decidit. Ens ho vam passar molt bé fent el glogster, a l’hora de realitzar les activitats vam estar molt motivats ja que era allò que nosaltres mateixos havíem preparat.

L’últim repte, GEOMUSEUM, l’hem treballat en anglès. Se’ns va presentar el projecte amb un àudio. Poc a poc vam anar coneixent què era un geomuseum, després vam conèixer com es deien les figures geomètriques, els tipus de triangles i angles en anglès. Més tard, vam fer una activitat on se’ns van presentar uns pòsters de publicitat d’alguna exposició, els vam haver de descriure. A partir d’aquí vam començar a crear el nostre propi pòster, sobre la nostra exposició i la nostra pròpia obra d’art amb figures geomètriques.

En definitiva, quan fem reptes matemàtics ens entretenim molt i ens ho passem molt bé, ja que aprenem coses noves de manera més divertida. Fan més interessant les matemàtiques, al començament els reptes ens creen una intriga per allò que passarà.

Ens ha agradat molt treballar a partir de reptes!

Mireu aquí algunes fotos.