P4 – ESPAIS D’APRENENTATGE

Són les 9:30 del matí, ja hem fet la rotllana per dir-nos bon dia i treballar les rutines d’arribada a l’escola. Tots estem desperts i amb energia per començar l’activitat que ens espera. S’obra la porta i entra la Marifé! Tots i totes ens alegrem molt; si la Marifé entra vol dir que farem espais d’aprenentatge!! La nostra tutora ens recorda les normes dels espais: com ens hem de moure per l’aula, quin ambient ens agrada tenir a la classe per poder aprendre, què haig de fer si vull anar a un espai que està ocupat, com es tracta i es recull el material que faig servir… Un cop ens repartim pels espais, comença la part més màgica i divertida, cada infant va allà on més li agrada i després, de mica en mica, va provant els altres espais. Hi ha un “més dirigit” que és on ens esperen l’Esther o la Lorena i ens ajuden a realitzar l’activitat, com som poquets a la taula (4-5 alumnes), la nostra tutora ens parla, ens fa preguntes, escriu en un paper allò que fem, ens convida a provar coses noves i anar més enllà… Després quan acaben aquests 4-5 infants de fer l’activitat, la mestra crida a 5 més. La Marifé, vigila els altres espais, procura que tots estiguin traient profit de les seves activitats, manipulacions, experiments… i ens felicita cada cop que aconseguim una nova fita! Els espais que tenim són de matemàtiques, de llengua, de motricitat fina, d’art i de joc simbòlic i construcció. En una mateixa sessió un infant ha pogut fer un collage amb papers de colors, jugar amb els números i relacionar-los amb la seva quantitat, escriure el nom dels seus amics amb lletres magnètiques…! Això és aprofitar el temps!! Això dels espais és una mica difícil d’explicar… així que el millor que podeu fer és veure les fotos!!!

Veure les imatges