DIA MUNDIAL DE LA POESIA I DIA MUNDIAL DE L’AIGUA

L’Escola Martí Poch ha realitzat un recorregut per les fonts de l’Espluga de Francolí per commemorar

el Dia Mundial de la Poesia i el Dia Mundial de l’Aigua.

Els infants de l’escola des de P3 a 6è, han realitzat diferents recorreguts per conèixer les fonts de la població i han llegit diferents poemes relacionats amb l’aigua.

Els alumnes s‘han distribuït en cicles i acompanyats pels docents han visitat la Font del Centenari, la Font Baixa, la Font Major, la Font del IXè Centenari, la Font del Castell, la Font de la Urbanització Carreras, el Riu Francolí, la zona zero de la Riuada, el Safareig del MVR, la Font de Sant Domènec o Tendera i la Font de Sant Isidre.

Antoni Vendrell, avi de la Janna i la Bruna ha participat de la jornada explicant com es va construir la Font del Centenari, una obra realitzada en pedra pel seu pare, el picapedrer espluguí Miquel Vendrell.

Durant la jornada s’ha pogut gaudir dels poemes com “Bombolles” i “El Rierol” de Joana Raspall, “L’aigua” de l’Andrea Salvador, “La Font Baixa” de Josep Farré i Gual i també s’ha llegit un petit poema del cantautor espluguí Jordi Francolí.

El safareig del Museu de la Vida Rural també ha estat l’epicentre de les lectures de poemes de creació pròpia dels infants de cicle mitjà.

Els més petits de l’escola també han aprofitat l’ocasió per fer lectures d’endevinalles i recitar un poema de l’aigua a la font de la Urbanització Carreras i a la Font del IXè Centenari.

En diversos indrets i fonts s’han recitat poemes relacionats amb les fonts de l’Espluga com La font de Sant Miquel, La Font Baixa i la Font del Castell i en tots els espais i fonts s’ha explicat una mica de la seva història.

S’han fet lectures de poemes de Lola Casas, de Mossèn Ramon Muntanyola, d’Isidre Estivill i de Dàmaris Gelabert.

Els alumnes de tercer realitzaran l’apadrinarem de les fonts i la georeferenciació d’aquesta ruta perquè tothom en pugui gaudir al MHM.

També s’ha fet una lectura en veu alta del poema “No em despulleu” de l’escriptora Felícia Fuster en diferents llengües com el castellà, anglès, àrab o el francès.

Aquesta proposta que sorgeix del Comitè Verd s’emmarca dins el projecte interdisciplinari de centre “Emergència climàtica. Implica’t”, el projecte Biblioteca escolar i el programa de sostenibilitat i medi ambient d’Escoles Verdes.

Una bonica jornada de convivència, lectura i passejada a l’aire lliure en bona companyia per conèixer, estimar i valorar una mica més on vivim!