Preinscripció i matrícula pel curs 2024-25

Benvolgudes famílies,
Us informem de les dates de la preinscripció i matrícula pel proper curs 2024-25.
Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions 25 d'abril de 2024
Llista ordenada 2 de maig de 2024
Ampliació de peticions de preinscripció per a alumnes sense plaça assignada a cap centre
Del 29 al 31 de maig de 2024
Oferta final de places escolars
7 de juny de 2024
Llista d’alumnes admesos i llista d’espera
10 de juny de 2024
Matrícula:
Educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria
del 18 al 26 de juny

Per més informació clica sobre la imatge.
Preguntes freqüents sobre la preinscripció (clica aquí)

Per a demanar ajuda, informació o resoldre dubtes:

  • pots trucar al 010 (telèfon d’atenció ciutadana de Barcelona) o al 012 (telèfon d’atenció ciutadana de la Generalitat de Catalunya).
  • demanar cita prèvia al telèfon  93 551 1000 per anar alguna de les següents oficines d’escolarització: al CRP Nou Barris (c. del Nil, 27 baixos) i a l’Oficina d’atenció del Consorci d’Educació de Barcelona  (Plaça d’Urquinaona, 6).

4t: Tallers de Sant Jordi

Hola a tothom!!!
El passat dimarts 23 d’abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi a l’escola. Va ser un dia ple d’activitats i emocions. A primera hora del matí, vam rebre amb molta il·lusió la classe dels Camaleons de segon de primària.
Ens vam posar per parelles, un nen o nena de segon anava amb un nen o nena de quart. Les mestres ens van mostrar un llibre molt especial… un bestiari d’animals una mica peculiars. Hi havia animals com el Cocakoala, un koala amb cos de coca-cola. També hi havia una Librélula, una libèl·lula amb ales de llibre! Per acabar, cada parella es va inventar el seu animal estrafolari, entre tots i totes vam crear un bestiari d’allò més divertit.
Després del pati, vam celebrar amb tots els companys i classes de l’escola els esperats Jocs Florals. A la nostra classe, la Núria va guanyar el premi de poesia i la Sofia el de narració. Ens vam alegrar molt per elles i les vam aplaudir ben fort!
Finalment, vam acabar el dia fent un taller de roses amb goma eva. Vam retallar i vam col·locar els pètals un per un sobre un pal de fusta. A més a més, de fons vam estar escoltant i cantant cançons de Sant Jordi. El moment més bonic del dia va ser quan, a la sortida de l’escola, vam regalar les nostres roses a les nostres famílies: mares, pares, avis… Va ser un moment entranyable.

Fins aviat famílies! Visca Sant Jordi!

Jocs Florals 2024

Avui, dia de Sant Jordi, hem celebrat els Jocs Florals.
L’alumnat d’infantil hem fet un conte col·lectiu; a cicle inicial hem treballat els contes en petits grups i hem realitzat quatre contes per curs. A cicle mitjà i superior hem realitzat contes i poemes de forma individual.
Felicitats a tots i totes per la vostra participació i, en especial als guanyadors!

Classe de les flors: Taller de Sant Jordi

Una vegada més ens agrada obrir l’escola i les aules per compartir una tarda amb les famílies, i una vegada més ha sigut un èxit de participació.
Aquesta tarda hem gaudit plegats creant corones dels personatges de la llegenda: dracs, princeses i cavallers!
També teníem mandales de per pintar, una activitat que ens ajuda a treballar l’atenció sostinguda i la concentració i que a la vegada pot ser una eina de relaxació i introspecció.
Esperem que gaudiu de les fotos tant com de l’estona compartida!

MUS-E: Construïm un circ

Hola famílies, les nenes i els nens de les classes de les flors (I5), dels camaleons (2n) i dels filòsofs (6è) hem construït circs amb l’Albert, el professor de MUS-E.
Hem gaudit moltíssim fent-los!

CONSTRUIM UN CIRC!

CM: visitem el Cim de les Àligues

Les nenes i els nens de CM hem visitat el Cim de les àligues. Ha estat una experiència molt sorprenent. Durant l’espectacle les aus quasi bé ens passaven fregant-nos, els teníem tant a prop que podíem tocar-los. Ha estat espectacular!!!.
A més hem aprés moltes coses sobre aquestes aus. Sabeu que podem distingir les rapinyaires nocturnes de les diürnes  per la forma del seu cap? Les  primeres tenen el cap arrodonit i més xato, mentre les segones el tenen més aviat en forma de fletxa. Les plomes de les rapinyaires nocturnes no fan cap soroll al volar i les de les diürnes sí.
Ens ho hem passat genial!!!.

MUS-E: Què no ens tallin el riure!

Hola famílies, les nenes i els nens de les classes de les flors (I5), dels camaleons (2n) i dels filòsofs (6è) hem realitzat amb l’Albert, el professor de MUS-E, un curt per compartir amb tota l’escola.

QUÈ NO ENS TALLIN EL RIURE!

5è: Cursa d’orientació

Les curses d’orientació són una activitat esportiva contrarellotge on el participant ha de passar per uns controls assenyalats en un mapa en el menor temps possible i amb l’ajuda o no d’una brúixola.
La lectura del mapa permet saber les distàncies, els desnivells i els elements més destacats del terreny per on es passarà (roques, tallats, senders, camins, rius, edificacions, rases, vegetació, etc).
El repte és trobar la millor ruta per arribar a trobar tots els controls i fer-ho en el menor temps possible.
Hem gaudit molt d’acquesta activitat

3a sessió MUS-E amb els avis

Bon dia!
El dimecres dia 20 de març hem fet l’última sessió MUS-E amb els avis i àvies del casal de gent gran del barri de Canyelles.
Hem realitzat unes activitats amb la Vera.
Ens ho hem passat molt bé però ens hem entristit una mica per ser l’últim dia que fem activitats amb ells.
Avis i àvies us agraïm molt tots aquests moments que hem passat junts i tots els records que heu compartit amb nosaltres!

La Cúpula Gustum

Dins del programa apadrinament de pagès que fa l’alumnat de 6è, el dilluns 18 de març ens van instal·lar al pati la cúpula Gustum i els alumnes de CM i CS van gaudir d’aquesta experiència.
Vam parlar dels avantatges dels productes de proximitat com per exemple contaminar menys i donar vida als agricultors, ramaders i pescadors de la nostra terra.
Ens van ensenyar vídeos on vam veure com es fa el formatge, tipus de formatge, la producció de l’oli i els diferents tipus…
També ens van parlar dels productes protegits amb denominació d’origen. A la nostra terra tenim molts productes amb aquesta denominació com els calçots de Valls, la pera de Lleida, l’avellana de Reus….

 

Dansa Ara 2024

El 13 de març del 2024 els nens i les nenes de la classe de segon hem anat a l’activitat de Dansa Ara. Ha estat una sortida molt enriquidora: Els nens i les nenes han ballat molt, han gaudit de la festa i han compartit espais i moments molt divertits i emotius.
Us posem algunes imatges que hem fet per que veieu les cares d’alegria dels vostres fills.

Compartim el link per si voleu veure tot l’espectacle. Us recordo que nosaltres vam participar en el segon torn.

https://www.youtube.com/live/6XZu2b6DNrA?feature=shared

3r participa a la Fira Jumat

El 15 de març vam anar a la Seu del Districte de Nou Barris per participar a la FIRA JUMAT: juguem amb els nostres jocs matemàtics.
Hem participat mestres i alumnes de les escoles: Marinada,   Santiago Rusiñol i  Sant Lluis.
Durant algunes sessions de matemàtiques hem elaborat alguns jocs per treballar les matemàtiques. Aquesta fira ha estat una trobada de les tres escoles per ensenyar-nos els nostres jocs i jugar tots junts.
Ha estat una experiència molt bonica!
Ens ho hem passat molt bé!

Les estrelles anem a la biblioteca de Nou Barris

El passat 1 de març els infants de la classe de les estrelles vam fer una visita a la Biblioteca de Nou Barris. El seu nou espai dedicat als més petits de la casa ens va encantar!Una vegada allà, vam observar la quantitat de contes i llibres que poden haver-hi en una biblioteca i també ens van explicar alguns d’ells. Nosaltres, vam escoltar amb molta il·lusió i més tard vam poder elegir alguns per emportar-nos-els a l’escola i gaudir d’aquestes històries amb més calma.També vam aprofitar el magnífic dia que feia per a esmorzar al solet tots junts fent un pícnic. Va ser un matí molt profitós i interessant.

I5: Petites cantonades

El petit quadrat i els seus amics rodons estan jugant fins que arriba l’hora d’anar a casa. La porta és rodona i tots els petits cercles entren a la casa gran. Però el petit quadrat no pot.
Què podem fer?
Aquest conte tracta de diversitat, d’identitat i de matemàtiques!
Nosaltres hem trobat una solució diferent a la del conte. I vosaltres?
Després hem intentat fer quadrats amb fustes diferents i construccions en forma de quadrat. No sempre és fàcil, ens surten altres formes com el rectangle!

 

2a sessió MUS-E amb els avis

Bon dia!
El dimecres dia 28 de febrer ens van tornar a visitar els avis i àvies del casal de gent gran del barri de Canyelles.
En aquesta segona jornada vam fer una sessió de circ amb l’Albert.
Ens ho hem passat molt bé i els avis han estat genials!

I5 Les Flors: Sóc

Avui hem estat pensant adjectius positius sobre les persones: valent/a, treballador/a, alegre, intel•ligent, bonic/a, simpàtica, rialler, llest/a, curiós/a, observador/a, creatiu/va, agradable, afectuós/a, imaginatiu, sommiadora, trapella, eixerida, xerraire…. Paraules que he anat escrivint en uns cors de paper.
Després hem fet un exercici de reflexió: tu com ets? Cada infant ha escollit dos adjectius que creu que el defineixen amb l’objectiu de potenciar l’autoconeixement i l’autoestima i conèixer les pròpies fortaleses.
Hem gaudit molt amb aquesta activitat, tots i totes hem sortit d’allò més cofois i orgullosos de nosaltres mateixos.

 

 

 

Presentem la nostra escola

I5: Obrim restaurant al Marinada!

A l’espai de joc simbòlic hem iniciat un nou microespai a la caseta: el restaurant!
Tenim els menús, tenim les taules, tenim xef i ajudant de cuina, tenim cambrers i cambreres i tenim clientela!
Cadascú té el seu rol i fa la feina que li pertoca: el cambrer para taula, anota comanda, passa la comanda a cuina, serveix i cobra. El xef i l’ajudant de cuina van a buscar el que necessiten per cuinar al mercat, cuinen, emplaten, endrecen la cuina. I la clientela demana, gaudeix menjant i paga.
Treballem situacions quotidianes i properes als infants, aprenem vocabulari nou, també els oficis, juguem aprenent i aprenem jugant.