COMENCEM LA PRIMERA U.D.I DEL CURS: EL CALENDARI DE L’AULA

Comencem un nou curs! Aquests primers dies d’escola hem parlat de les vacances, de com ens hem trobat a faltar i les ganes que teníem de retrobar-nos, i hem preparat la classe i el material que necessitarem per treballar tot el que tenim programat per a 2n, que no és poc!

Davant la necessitat de tenir un calendari a l’aula que permeti visualitzar el pas del temps i dels seus cicles , i on poder situar fets i registrar processos, comencem la primera UDI del curs on es proposa la realització del calendari al mateix alumnat.

En aquesta unitat es tracta que l’alumnat identifiqui i sàpiga els dies de la setmana, els mesos de l’any i conegui les característiques de cada estació. També ha de ser capaç d’analitzar un calendari i identificar els diferents elements temporals anteriors, i establir la seva correlació.

Pel que fa a l’àmbit matemàtic ha de plasmar en un full un mes del calendari situant en l’espai els dies de la setmana i la numeració correctament.

Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:

ÀMBIT MATEMÀTIC

– Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.
– Comprendre situacions-problema relacionades amb el calendari.
– Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit. (dibuix d’un mes del calendari)

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

– Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
– Realitzar
explicacions orals de producció pròpia referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la situació comunicativa, i amb utilització d’imatges, si la situació ho requereix.
Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports.
Llegir i escriure correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat: dies de la setmana, mesos i estacions.
Elaborar diferents tipus de text: descriptius, dites… a partir de diferents models.

ÀMBIT DEL CONEIXEMENT DEL MEDI NATURAL, SOCIAL I CULTURAL

Identificar els canvis de la natura produïts en un paisatge (mesos i estacions).

COMPETÈNCIA  PERSONAL, SOCIAL I D’APRENDRE A APRENDRE

Participar de manera activa aportant idees al desenvolupament de les tasques a fer.
Autoavaluar l’activitat i els aprenentatges adquirits.

Expressar-se i actuar d’acord amb un pensament ordenat, clar i objectiu.
– Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les
normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.

ÀMBIT ARTÍSTIC

Expressar-se i comunicar-se amb la música.

– Dibuixar elements naturals a partir de l’observació directa.

Clicant les imatges trobareu les cançons dels dies de la setmana i els mesos de l’any per tal que puguin practicar també des de casa per tal de memoritzar-los i ordenar-los correctament.

Us deixem un recull de fotografies del procés d’elaboració dels calendaris de l’aula i d’altres activitats emmarcades dins d’aquesta UDI.

FEM UN ESBORRANY PER PARELLES DEL FULL DEL MES DEL CALENDARI QUE HEM ACORDAT.

DESPRÉS DE FER UNA REVISIÓ CONSULTANT LA RÚBRICA AMB ELS ACORDS PRESOS EN GRUP ENS POSEM MANS A L’OBRA AMB ELS FULLS DELS CALENDARIS DEFINITIUS.

DESPRÉS D’ESCOLTAR LA CANÇÓ DE LA TARDOR DIBUIXEM UNA BRANCA D’OLIVERA DE L’HORT DE L’ESCOLA I UNA MAGRANA.