U.D.I. EL CALENDARI DE L’AULA

Iniciem el projecte amb el coneixement que cada alumne té sobre el calendari, d’acord amb les seva experiència i ús. Després cal una recerca i tria d’idees per tal que siguin adequades a les necessitats del calendari de l’aula.

La realització d’un calendari per l’aula permetrà visualitzar el pas del temps i dels seus cicles, i és on es podran situar fets i registrar processos. A la vegada amb la intenció d’aprendre el nom i ordre dels dies de la setmana, mesos de l’any i estacions, així com la continuïtat dels dies d’un mes amb el següent.

CRITERIS D’AVALUACIÓ

Àmbit matemàtic

– Reconeixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.
– Comprendre situacions-problema relacionades amb el calendari.
– Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit. (dibuix d’un mes del calendari)

 

Àmbit lingüístic

– Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
– Realitzar explicacions orals de producció pròpia referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la situació comunicativa, i amb utilització d’imatges, si la situació ho requereix.
Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports.
Llegir i escriure correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat: dies de la setmana, mesos i estacions.
Elaborar diferents tipus de text: descriptius, dites… a partir de diferents models.

 

Coneixement del medi

Identificar els canvis de la natura produïts en un paisatge (mesos i estacions).

 

Competència aprendre a aprendre

Participar de manera activa aportant idees al desenvolupament de les tasques a fer.
Autoavaluar l’activitat i els aprenentatges adquirits.

 

Autonomia i iniciativa personal

Expressar-se i actuar d’acord amb un pensament ordenat, clar i objectiu.
– Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.

 

Àmbit artístic

Expressar-se i comunicar-se amb la música.

 – Dibuixar elements naturals a partir de l’observació directe.

 

 

 

AQUÍ TENIU LES CANÇONS SOBRE EL PAS DEL TEMPS de la Dàmaris Gelabert. 

                        

LA TARDOR QUE JO CONEC                                                             LES ESTACIONS DE L’ANY

 

 

                 

ELS DIES DE LA SETMANA                                                                   ELS MESOS DE L’ANY

 

 

FOTOGRAFIES FETES AL LLARG DEL DESENVOLUPAMENT D’AQUESTA UNITAT DIDÀCTICA

Clica sobre la imatge:

                 

 

Més fotos:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>