- MOLTS DE VOSALTRES ESTEU LLEGINT AQUESTS DIES LLIBRES MOLT BONICS I ELS QUE NO HO HEU FET, US ANIMO A COMENÇAR AVUI MATEIX. SEGUR QUE TROBEU COSES PER LLEGIR INTERESSANTS. EN UN FULL ANEU FENT UNA LLISTA DELS LLIBRES QUE HEU LLEGIT I DELS QUE ANEU LLEGINT AQUESTS DIES. PODEU POSAR DE TÍTOL: LECTURA A CASA. DESPRÉS ANEU FENT LA LLISTA AMB EL TÍTOL DEL CONTE I EL NOM DE L’AUTOR O AUTORA. ELS QUE US AGRADIN MOLT ELS HI FEU UNA ESTRELLETA AL COSTAT.
- EL REPTE DE LA PRIMERA SETMANA CONSISTIA EN BUSCAR INFORMACIÓ I DIBUIXAR COM SÓN LES CASES DE DIFERENTS LLOCS DEL MÓN I ESCRIURE DE QUINS MATERIALS ESTAN FETES. AQUESTA SETMANA US PROPOSO QUE SITUEU LES CASES QUE VAU TROBAR EN UN MAPAMUNDI I ESCRIVIU EL NOM DE LA CASA. TAMBÉ HO PODEU FER DE FORMA ORAL MENTRE MIREU UN MAPA O UN GLOBUS TERRAQUI.
- QUADRATS I RECTANGLES
DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:
– EN UN CORDILL ENFILEU VINT MACARRONS I FEU UN NUS AL CORDILL DE MANERA QUE ELS MACARRONS QUEDIN UNA MICA SEPARATS, PERÒ NO MASSA.
– POSEU EL CORDILL SOBRE LA TAULA I FEU UN RECTANGLE.
– PROVEU DE CONSTRUIR DIFERENTS POSSIBILITATS DE RECTANGLES.
– ANOTEU LA MIDA EN MACARRONS DELS DIFERENTS COSTATS QUE TÉ CADA RECTANGLE QUE HEU CONSTRUÏT.
PER EXEMPLE, EL DE LA IMATGE SERIA: 7+7+3+3
– RECOLLIU ELS RESULTATS EN UNA TAULA
– ORIENTACIONS: PODRIA SER QUE UN INFANT CONSTRUEIXI 5+5+5+5. S’HAURIA DE DONAR COM A VÀLID PERQUÈ S’ENTÉN QUE SÓN RECTANGLES TOTS ELS QUE TENEN ELS 4 ANGLES RECTES I EL QUADRAT ELS TÉ. EL QUADRAT ÉS DONCS UN RECTANGLE, QUE A MÉS TÉ TOTS ELS COSTATS IGUALS.
- ACTIVITATS DIGITALS: US PROPOSO UNS ENLLAÇOS PER A QUÈ TREBALLEU ASPECTES RELACIONATS AMB:
https://www.youtube.com/watch?v=Y7cZA7Utr1Y
https://www.youtube.com/watch?v=-oziRtIxj7k COM DIBUIXAR CASES
https://www.youtube.com/watch?v=OXNP8_cA6qA
(RECOMANO OBRIR ELS ENLLAÇOS AMB EL MOZILLA PER NO TENIR PROBLEMES AMB L’ADOBE FLASH)
- PER TAL QUE ELS INFANTS PUGUIN ANAR DESENVOLUPANT LA SEVA COMPETÈNCIA EN AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL, US FAIG ARRIBAR LES ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA UDI LES CASES DEL MÓN QUE US PROPOSAREM PER FER DURANT EL CONFINAMENT. LA IDEA ÉS QUE ELS NENS I NENES VAGIN MARCANT AQUELLES ACTIVITATS QUE JA HAN FET I ES PUGUIN ANAR ORGANITZANT I REGULANT.
REPTE DE LA QUARTA SETMANA
PEL REPTE D’AQUESTA SETMANA US PROPOSO QUE US IMAGINEU COM CREIEU QUE SERAN LES CASES EN EL FUTUR. PER TAL DE DUR A TERME EL REPTE HAUREU DE SEGUIR ELS SEGÜENTS PASSOS:
– VISUALITZEU LA SEGÜENT PRESENTACIÓ SOBRE DIFERENTS TIPOLOGIES DE CASES QUE ES FAN ARREU DEL MÓN.
– PENSEU DIFERENTS IDEES I TRIEU-NE UNA. PER FER-HO, UTILITZAREM UNA TÈCNICA QUE ES DIU DESIGN THINKING:
- OBJECTIU: IMAGINAR COM SERAN LES CASES EN EL FUTUR
- ANOTA TOTES LES IDEES QUE ET VINGUN AL CAP, NO REBUTGIS CAP
- D’ENTRE TOTES LES IDEES, TRIA UNA. POT SER UNA IDEA O UNA BARREJA D’IDEES QUE HAGIS TINGUT.
- CREA UN PROTOTIPUS DE LA TEVA CASA: LA IDEA QUE HAS TRIAT L’HAS DE CONSTRUIR EN PETIT I AMB MATERIALS QUE TINGUIS A CASA.
– FES UN DIBUIX O UNA FOTOGRAFIA DE LA CASA QUE HAS CONSTRUÏT
– DESCRIU COM ÉS LA CASA QUE T’IMAGINES PEL FUTUR: COM S’ANOMENARÀ, DE QUINS MATERIALS ESTARÀ FETA, QUINA FORMA TINDRÀ, COM SERÀ PER DINS, EN QUIN LLOC DEL MÓN ES CONSTRUIRÀ, QUIN TIPUS DE PAISATGE HAURÀ AL SEU VOLTANT…