PROPOSTES ACTIVITATS DEL 14-19 ABRIL

 

  1. MOLTS DE VOSALTRES ESTEU LLEGINT AQUESTS DIES LLIBRES MOLT BONICS I ELS QUE NO HO HEU FET, US ANIMO A COMENÇAR AVUI MATEIX. SEGUR QUE TROBEU COSES PER LLEGIR INTERESSANTS. EN UN FULL ANEU FENT UNA LLISTA DELS LLIBRES QUE HEU LLEGIT I DELS QUE ANEU LLEGINT AQUESTS DIES. PODEU POSAR DE TÍTOL: LECTURA  A CASA.  DESPRÉS ANEU FENT LA LLISTA AMB  EL TÍTOL DEL CONTE I EL NOM DE L’AUTOR O AUTORA. ELS QUE US AGRADIN MOLT ELS HI FEU UNA ESTRELLETA AL COSTAT.

 

  1. EL REPTE DE LA PRIMERA SETMANA CONSISTIA EN BUSCAR INFORMACIÓ I DIBUIXAR COM SÓN LES CASES DE DIFERENTS LLOCS DEL MÓN I ESCRIURE DE QUINS MATERIALS ESTAN FETES. AQUESTA SETMANA US PROPOSO QUE SITUEU LES CASES QUE VAU TROBAR  EN UN MAPAMUNDI I ESCRIVIU EL NOM DE LA CASA. TAMBÉ HO PODEU FER DE FORMA ORAL MENTRE MIREU UN MAPA O UN GLOBUS TERRAQUI.

 

  1. QUADRATS I RECTANGLES

DESENVOLUPAMENT DE L’ACTIVITAT:

– EN UN CORDILL ENFILEU VINT MACARRONS I FEU UN NUS AL CORDILL DE MANERA QUE ELS MACARRONS QUEDIN UNA MICA SEPARATS, PERÒ NO MASSA.

– POSEU EL CORDILL SOBRE LA TAULA I FEU UN RECTANGLE.

– PROVEU DE CONSTRUIR DIFERENTS POSSIBILITATS DE RECTANGLES.

– ANOTEU LA MIDA EN MACARRONS DELS DIFERENTS COSTATS QUE TÉ CADA RECTANGLE QUE HEU CONSTRUÏT.

PER EXEMPLE, EL DE LA IMATGE SERIA:  7+7+3+3   

– RECOLLIU ELS RESULTATS EN UNA TAULA

– ORIENTACIONS: PODRIA SER QUE UN INFANT CONSTRUEIXI 5+5+5+5. S’HAURIA DE DONAR COM A VÀLID PERQUÈ S’ENTÉN QUE SÓN RECTANGLES TOTS ELS QUE TENEN ELS 4 ANGLES RECTES  I EL QUADRAT ELS TÉ. EL QUADRAT ÉS DONCS UN RECTANGLE, QUE A MÉS TÉ TOTS ELS COSTATS IGUALS.

 

  1. ACTIVITATS DIGITALS: US PROPOSO UNS ENLLAÇOS PER A QUÈ TREBALLEU ASPECTES RELACIONATS AMB:

ESPAI I FORMA

COMPOSICIÓ  DE FIGURES

FORMA I FIGURES

COSSOS GEOMÈTRICS


https://www.youtube.com/watch?v=Y7cZA7Utr1Y

https://www.youtube.com/watch?v=-oziRtIxj7k              COM DIBUIXAR CASES

https://www.youtube.com/watch?v=OXNP8_cA6qA

(RECOMANO OBRIR ELS ENLLAÇOS AMB EL MOZILLA PER NO TENIR PROBLEMES AMB L’ADOBE FLASH)

 

  1. PER TAL QUE ELS INFANTS PUGUIN ANAR DESENVOLUPANT LA SEVA COMPETÈNCIA EN AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL, US FAIG ARRIBAR LES ACTIVITATS RELACIONADES AMB LA UDI LES CASES DEL MÓN QUE US PROPOSAREM PER FER DURANT EL CONFINAMENT. LA IDEA ÉS QUE ELS NENS I NENES VAGIN MARCANT AQUELLES ACTIVITATS QUE JA HAN FET I ES PUGUIN ANAR ORGANITZANT I REGULANT.

 

 

 

 

 

 

 

 

REPTE DE LA QUARTA SETMANA

PEL REPTE D’AQUESTA SETMANA US PROPOSO QUE US IMAGINEU COM CREIEU QUE SERAN LES CASES EN EL FUTUR.  PER TAL DE DUR A TERME EL REPTE HAUREU DE SEGUIR ELS SEGÜENTS PASSOS:

– VISUALITZEU LA SEGÜENT PRESENTACIÓ SOBRE DIFERENTS TIPOLOGIES DE CASES QUE ES FAN ARREU DEL MÓN.

COM SÓN LES CASES DEL MÓN?

– PENSEU DIFERENTS IDEES I TRIEU-NE UNA. PER FER-HO, UTILITZAREM UNA TÈCNICA QUE ES DIU DESIGN THINKING:

  1. OBJECTIU: IMAGINAR COM SERAN LES CASES EN EL FUTUR
  2. ANOTA TOTES LES IDEES QUE ET VINGUN AL CAP, NO REBUTGIS CAP
  3. D’ENTRE TOTES LES IDEES, TRIA UNA. POT SER UNA IDEA O UNA BARREJA D’IDEES QUE HAGIS TINGUT.
  4. CREA UN PROTOTIPUS DE LA TEVA CASA: LA IDEA QUE HAS TRIAT L’HAS DE CONSTRUIR EN PETIT I AMB MATERIALS QUE TINGUIS A CASA.

–  FES UN DIBUIX O UNA FOTOGRAFIA DE LA CASA QUE HAS CONSTRUÏT

–  DESCRIU COM ÉS LA CASA QUE T’IMAGINES PEL FUTUR: COM S’ANOMENARÀ, DE QUINS MATERIALS ESTARÀ FETA, QUINA FORMA TINDRÀ, COM SERÀ PER DINS, EN QUIN LLOC DEL MÓN ES CONSTRUIRÀ, QUIN TIPUS DE PAISATGE HAURÀ AL SEU VOLTANT…

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>