PRODUCTE FINAL
Les cases ja estan construides i s’ha compartit amb les famílies. Tot i el dia plujós, hi havia molta il.lusió poder explicar tot el procés de construcció.
PLA DE TREBALL DE L’UDI
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:
ÀMBIT LINGÜÍSTIC: CATALÀ I CASTELLÀ
- Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
- Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.
- Comprendre i extreure la informació necessària de textos escrits i audiovisuals per realitzar les tasques.
- Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents situacions (descripcions, croquis de mesures, llistats de materials) a partir de models o de creació pròpia, escrits a mà o amb eines informàtiques.
- Mostrar coneixement de l’ortografia de les paraules més rellevants del tema.
- Utilitzar correctament la CH, Ñ, Y en llengua castellana.
ÀMBIT MATEMÀTIC
- Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment i per escrit coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul i mesura).
- Identificar, analitzar i descriure objectes i espais amb formes geomètriques tridimensionals (cub, esfera, cilindre, piràmide, prisma i con) i planes (quadrat, triangle, rectangle i cercle). Buscar semblances i diferències entre dues figures.
- Mesurar objectes, espais i temps familiars amb unitats no convencionals (pams, peus, passes…) i convencionals (cm,m) tot utilitzant instruments propers i adequats a cada situació.
- Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.
ÀMBIT DE MEDI
- Observar l’entorn i identificar relacions senzilles entre els elements que en formen part, distingint els elements humanitzats i els naturals.
- Observar i identificar les propietats d’alguns materials i relacionar-les amb els seus usos en la construcció de cases fent-se preguntes que permetin obtenir informacions rellevants.
- Utilitzar croquis, així com referents d’orientació espacial per situar-se en l’entorn, localitzar determinats elements i desplaçar-se.
ÀMBIT ARTÍSTIC
- Col·laborar en les tasques del treball en grup, contrastant i valorant les produccions artístiques i explicacions dels altres i les pròpies amb respecte.
- Realitzar murals, dibuixos i la construcció de cases en volum, d’acord amb les propostes fetes.
ÀMBIT VALORS
- Expressar la opinió personal i argumentar-la.
- Participar de forma adequada en les converses col.lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.
- Resoldre situacions del tema reaprofitant dels materials.
COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE
- Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.
- Seguir el propi pla de treball.
- Utilitzar suports i materials de consulta disponible amb l’ajuda de la mestra.
- Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.
COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL
- Dur a terme amb constància les tasques planificades.
- Fer aportacions al grup.
COMPETÈNCIA DIGITAL
- Utilitzar autònomament programes d’activitats sobre el tema.
INFORMACIÓ
ACTIVITATS
COM DIBUIXAR UNA CASA, UN IGLÚ, UN TIPI…