COMENCEM EL PROTAGONISTA DE LA SETMANA

Aquesta és una proposta que s’està duent a terme des de fa molt cursos a la nostra escola i l’hem anat variant ii fent canvis al llarg d’aquests cursos últims.

La idea consisteix a dedicar una setmana del curs escolar a cada un dels infants de l’aula, de manera que es converteixin en el centre d’atenció del grup.

A partir de les experiències, les seves vivències, els gustos i les aficcions dels alumnes, en definitiva, del que més els interessa i els motiva, es fa un tractament personalitzat de cada infant que facilita l’atenció a la diversitat de l’alumnat. Aquesta activitat afavoreix l’aprenentatge significatiu per la seva relació amb la vida i el grau de motivació que implica.

Què pretenem aconseguir  amb aquesta activitat:

1. Atendre individualment a cada infant.
  2. Potenciar una bona autoestima.
  3. Afavorir el lligam i la relació casa-escola.
  4. Potenciar actituds socialitzadores.
  5. Afavorir la comunicació oral.
  6. Partir de la motivació i l’interès de l’infant.

Ser el/la protagonista de la setmana comporta una sèrie de privilegis com ara:

• Tenir una estoneta de dedicació diària per tractar qüestions pròpies. Haurà d’explicar als companys i companyes allò que li vingui de gust d’una sèrie de fotografies que la família haurà compartit  amb la mestra.
  • Ser el centre d’atenció al llarg de cinc dies. Haurà de fer els càrrecs de saludar i dir “Bon dia!” al matí i d’acomiadar a tothom en marxar a la tarda. Passar llista, ajudar, ser el maquinista en fer el tren per sortir al pati, o desplaçar-se en tren pels passadissos, etc
  • Rebre la visita dels pares a l’aula. El dia aquest curs serà els DIMECRES a les 15:00 h.

La participació de la familia:

Com ja hem dit un dels objectius d’aquesta activitat és la participació de les famílies en la vida escolar. Aquesta participació es concreta en:

• Preparar les fotografies triades i ajudar al nen o nena a preparar l’exposició oral que haurà de fer al grup -classe
  • IDEES  a fer:   explicar un conte, fer alguna taller manual molt senzill, un joc, ensenyar-nos alguna habilitat  com cantar, fer teatre, malabars, tocar un instrument, etc…EL PRIMER PROTAGONISTA ha estat l’IIBAI, i li ha encantat i ha estat molt motivat, a part aquesta activitat li ha ajudat molt en el seu procés personal d’adaptació a la vida escolar.
  • Us compartim algunes FOTOS en un vídeo senzill:
  • :https://drive.google.com/file/d/1ISMyZMYyPbMp-KoWjKOy8NLT0n3T6s4v/view?usp=sharing