UDI “EL CALENDARI D’AULA”

A la classe de 2n hem començat l’UDI “El calendari d’aula”. Per començar hem portat diferents tipus de calendaris, els hem observat i hem parlat sobre el seu format, elements que hi apareixen etc. Després de fer un repàs sobre els dies, mesos, estacions… acabaran elaborant ells mateixos els calendaris de l’aula.

Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:

Àmbit matemàtic

– Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.
– Comprendre situacions-problema relacionades amb el calendari.
– Emprendre la resolució de forma autònoma i expressar la solució i el procés seguit. (dibuix d’un mes del calendari)

Àmbit lingüístic

– Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.
– Realitzar explicacions orals de producció pròpia referits a coneixements, vivències o fets, adaptant el to de veu o el gest a la situació comunicativa, i amb utilització d’imatges, si la situació ho requereix.
Comprendre i extreure informacions rellevants de textos escrits i audiovisuals adequats a l’edat i presentats en diferents suports.
Llegir i escriure correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat: dies de la setmana, mesos i estacions.
Elaborar diferents tipus de text: descriptius, dites… a partir de diferents models.

Coneixement del medi

Identificar els canvis de la natura produïts en un paisatge (mesos i estacions).

Competència aprendre a aprendre

Participar de manera activa aportant idees al desenvolupament de les tasques a fer.
Autoavaluar l’activitat i els aprenentatges adquirits.

Autonomia i iniciativa personal

Expressar-se i actuar d’acord amb un pensament ordenat, clar i objectiu.
– Participar de forma adequada en les converses col·lectives, respectant les normes d’interacció oral i mostrar interès i respecte quan parlen els altres.

Àmbit artístic

Expressar-se i comunicar-se amb la música.

– Dibuixar elements naturals a partir de l’observació directa.

Al llarg del procés d’aprenentatge es van registrant les evidències dels diversos processos. Aquests moments  serveixen a tots, professorat i alumnat,  per anar prenent decisions i per conèixer el grau d’assoliment de les competències.

L’avaluació final queda reflectida en l’expressió (oral i escrita) que fan dels coneixements adquirits (dies de la setmana, mesos i estacions) i en la representació d’un mes del calendari.

I finalment una autoavaluació  i una valoració de grup, per a la reflexió final de l’UDI.