U.D.I D’ON PROVÉ EL MEU ESMORZAR?

Aquesta UDI pretén fer conscient  l’alumnat de la importància de tenir una alimentació saludable, i a partir d’aquí, de com l’acció i la interacció dels humans amb alguns elements naturals donen com a resultat aliments que consumim habitualment. Alhora, aquest plantejament, donarà peu a conèixer diferents oficis del món rural, fent especial èmfasi en el paper cabdal de les dones.

El producte final d’aquesta UDI serà l’elaboració d’un fulletó informatiu sobre l’alimentació saludable on quedarà reflectit tot el treball i aprenentatges duts a terme.

Quan acabi l’UDI l’alumnat ha de ser capaç de:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

• Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.

• Copsar les idees principals dels elements no verbals.

• Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequat al parlar.

• Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.

• Comprendre i extreure la informació necessària de textos escrits i audiovisuals per realitzar les tasques.

• Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents situacions (descripcions, receptes de cuina, llistats d’aliments) a partir de models o de creació pròpia.

• Mostrar coneixement de l’ortografia de les paraules més rellevants del tema.

• Escriure correctament el títol, els noms o les instruccions.

• Utilitzar un lèxic adequat en el moment d’elaboració del fulletó..

• Planificar, redactar i revisar el seu fulletó amb l’acompanyament de l’adult.

ÀMBIT MATEMÀTIC

• Representar amb un gràfic els aliments de l’esmorzar d’una setmana.

• Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.

• Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment i per escrit coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul i mesura).

• Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.

ÀMBIT DE MEDI

• Valorar la necessitat de fer 4 àpats al dia.

• Reconèixer el tipus d’aliments més escaients per a cada àpat.

• Identificar l’origen dels aliments : animal o vegetal.

• Valorar la importància de fer una dieta equilibrada com a base per al creixement a llarg termini.

• Reconèixer les diferents professions del sector primari, evitant estereotips sexuals.

• Valorar la importància de la higiene, del descans i un bon ús del temps de lleure que acompanyen a una bona alimentació.

ÀMBIT ARTÍSTIC

• Situar de manera adequada els diferents aliments en la piràmide alimentària del seu fulletó.

• Dibuixar els principals aliments i pintar-los del color adequat.

• Dibuixar o escriure altres aspectes a tenir en compte per portar una vida saludable: recomanacions sobre alimentació, esport, descans, higiene….

ÀMBIT VALORS

• Expressar la opinió personal i argumentar-la.

• Participar en les situacions de conversa i escoltar als companys.

• Assumir responsabilitats en l’adopció d’hàbits saludables.

COMPETÈNCIA D’APRENDRE A APRENDRE

• Col·laborar i implicar-se en la realització de les tasques del treball tant individual com de grup.

• Seguir el seu pla de treball.

• Utilitzar suports i materials de consulta disponible amb l’ajuda de la mestra.

• Utilitzar la rúbrica per revisar el fulletó amb l’ajuda de la mestra i ser conscient del que ha fet i del que no.

• Fer una reflexió final personal del seu pla de treball.

COMPETÈNCIA D’AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL

• Dur a terme amb constància les tasques planificades.

• Fer aportacions al grup.

COMPETÈNCIA DIGITAL

• Utilitzar autònomament Programes d’activitats sobre l’alimentació saludable.