Trimestre nou, projecte nou!

Hem iniciat un trimestre nou i l’inici d’aquest trimestre ens ha portat també un nou projecte. Esmorzant conjuntament a la classe, un dia que plovia, vam començar a fixar-nos en els nostres esmorzars, què portàvem cadascú de nosaltres, si era més o menys saludable… I parlant, parlant ens va sorgir la següent pregunta: “D’on prové el meu esmorzar?”.  A través d’aquest projecte es pretén fer conscient  l’alumnat de la importància de tenir una alimentació saludable, i a partir d’aquí, de com l’acció i la interacció dels humans amb alguns elements naturals donen com a resultat aliments que consumim habitualment. Alhora, aquest plantejament, donarà peu a conèixer diferents oficis del món rural, fent especial èmfasi en el paper cabdal de les dones.

El producte final d’aquest projecte tindrà com a objectiu reflectir tot el treball i aprenentatges duts a terme i sorgirà de les idees i necessitats que plantegin els infants.

Al llarg d’aquest projecte treballem les competències de l’àrea de coneixement del medi natural social i cultural següents:

CE2. Plantejar-se preguntes sobre el món, aplicant les diferents formes de raonament i mètodes del pensament científic, per interpretar, respondre i predir els fets i fenòmens del medi natural, social i cultural i per prendre decisions creatives i decidir actuacions ètiques i socialment sostenibles.

CE3. Resoldre problemes i reptes generant cooperativament un producte creatiu i innovador a partir de projectes interdisciplinaris, utilitzant diferents formes de raonament, com el pensament de disseny i el pensament computacional, per respondre a necessitats concretes.

CE4.Conèixer i prendre consciència del propi cos, de les emocions i sentiments propis i aliens, a partir de l’adquisició d’hàbits fonamentats en coneixements científics, per aconseguir el benestar físic i emocional i afavorir la convivència.

Quan acabi el projecte l’alumnat ha de ser capaç de:

ÀMBIT LINGÜÍSTIC

  • Comprendre tot tipus de missatges orals que es produeixen en activitats d’aula, situacions d’aprenentatge i vida quotidiana, i en diferents suports.

  • Copsar les idees principals dels elements no verbals.

  • Pronunciar correctament i utilitzar un to de veu i gest adequat al parlar.

  • Llegir correctament el vocabulari propi del tema i conèixer el seu significat.

  • Comprendre i extreure la informació necessària de textos escrits i audiovisuals per realitzar les tasques.

  • Escriure textos de diferents tipologies i que responguin a diferents situacions (descripcions, receptes de cuina, llistats d’aliments) a partir de models o de creació pròpia.

  • Mostrar coneixement de l’ortografia de les paraules més rellevants del tema.

  • Escriure correctament el títol, els noms o les instruccions.

  • Utilitzar un lèxic adequat en les diferents tasques proposades.

  • Planificar, redactar i revisar les pròpies produccions amb l’acompanyament de l’adult.

ÀMBIT MATEMÀTIC

  • Representar amb un gràfic els aliments de l’esmorzar d’una setmana.

  • Representar un problema relacionat amb el tema i arribar a una solució.

  • Formular preguntes en situacions conegudes. Comunicar oralment i per escrit coneixements i processos matemàtics duts a terme (càlcul i mesura).

  • Reconèixer, donar exemples i utilitzar nombres com a quantitat i ordre.

Seguint amb el treball del nostre projecte hem experimentat amb el llevat per tal de comprovar com aquests microorganismes fan créixer qualsevol massa elaborada amb farina omplint-la d’aire, i ens hem aventurat a experimentar-ho a través de la cuina. Amb l’ajuda de l’Ikram i la Fàtima hem pogut cuinar uns deliciosos crêpes marroquins: msamen, que després ens hem menjat per esmorzar. No patiu que hem escrit la recepta i així els podrem cuinar a casa sempre que vulguem.

 

I per finalitzar el nostre projecte els infants han decidit elaborar com a PRODUCTE FINAL un FULLETÓ INFORMATIUS sobre els hàbits saludables tot aplicant els coneixements apresos al llarg del projecte. Així doncs, han pensat com dividirien la piràmide en funció de la freqüència d’ingesta recomanada per cada família d’aliments, han escrit diverses recomanacions amb l’objectiu de dur una vida més saludable i han pensat un títol adient pel seu fulletó.

Els nens i nenes de la classe dels “Rellotges tous” han descobert “D’on prové el meu esmorzar” tot adquirint nous coneixements per promoure els hàbits saludables.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>